Incurajat de vinzarile peste asteptari, retailerul de mobila IKEA are in plan sa ajunga la sase magazine in Romania pina in 2013. Cel de-al doilea ar putea fi inaugurat la finele lui 2008.

Mobilierul de dormitor este printre preferatele
clientilor IKEA Aflati in plin proces de negocieri pentru terenul care va gazdui cel de-al doilea magazin IKEA din Romania, oficialii companiei anunta planuri ambitioase pentru urmatorii ani. „Probabil ca o sa vorbim de sase magazine in sase ani de acum inainte. Este posibil sa avem cite o deschidere pe an. Ne miscam destul de repede", a declarat Corneliu Oprisan, retail manager al IKEA. Potrivit acestuia, pina la finele acestei luni compania va lua o decizie si in ceea ce priveste locul celui de-al doilea magazin, pe lista scurta a retailerului fiind trei terenuri. „Avem nevoie de aproximativ 26.0000 de metri patrati (cit are in total si IKEA din Baneasa). Magazinul nu este in raza de actiune a catalogului IKEA" (Bucuresti si orasele din jurul Capitalei - n.r.), a mai spus Oprisan. Cel mai probabil, investitia in noul magazin se va ridica la aproximativ 25 de milioane de euro. „Daca lucrurile se clarifica, pina la sfirsitul acestei luni, este posibil ca urmatorul magazin sa fie deschis in octombrie-noiembrie 2008, avind in vedere ca este nevoie de cel putin 12 luni pentru deschiderea unui magazin", a mai spus directorul IKEA. Anterior, oficialii companiei ne-au declarat ca zonele vizate sint Transilvania, Moldova si zona sudica a Romaniei. Retailerul suedez a anuntat la inceputul anului ca intentioneaza sa deschida pe piata locala cel mult opt unitati, dintre care doua-trei magazine vor fi inaugurate in urmatorii cinci ani.

IKEA a vindut in primele sase luni de la deschidere aproximativ 4,6 milioane de produse, mobilier si decoratiuni, in valoare de peste 40 de milioane de euro, cu 70-75% peste estimari, si a primit in jur de 1,4 milioane de vizitatori. Cea mai mare achizitie facuta de o persoana fizica pe un singur bon a fost de 635 de milioane de lei. „Ne aflam in esalonul superior intre tarile din sud-estul Europei, inclusiv Grecia si Turcia", a declarat Oprisan, care se asteapta la vinzari importante si in cea de-a doua jumatate a anului. Pentru perioada septembrie 2007-august 2008, compania si-a bugetat vinzari de aproximativ 80 de milioane de euro, fara TVA. Mai mult, retailerul mizeaza ca isi va amortiza investitia initiala cel mai probabil in patru ani, la fel ca IKEA Grecia. Asta in conditiile in care de obicei in celelalte tari amortizarea s-a produs in cinci ani. „Din punct de vedere operational, magazinul este profitabil si acum", a mai declarat directorul companiei.

In ultima perioada, dupa lansarea noului catalog IKEA, reprezentantii companiei sustin ca au semnalat cresteri ale numarului de vizitatori cu 40% fata de media lunara. „Noi credem ca este vorba de scaderea de preturi pe care noi am anuntat-o", explica Mihaela Muresan, director de marketing al companiei. In prezent, retailerul are un portofoliu de 7.500 de produse si intentioneaza sa ajunga la circa 8.000 de articole anul viitor.