Grupul francez Carrefour, a doua companie de retail la nivel mondial, isi mentine planul de listare a diviziei imobiliare la bursa, in 2008. Intentia retailerului vine in ciuda recentelor probleme de pe pietele financiare internationale, a declarat c
Grupul francez Carrefour, a doua companie de retail la nivel mondial, isi mentine planul de listare a diviziei imobiliare la bursa, in 2008. Intentia retailerului vine in ciuda recentelor probleme de pe pietele financiare internationale, a declarat consilierul directorului general al grupului, David Shriver, citat de Reuters si preluat de Mediafax. "Vom continua aceasta listare in mod sigur, dar decizia finala va depinde de conditiile pietei la acel moment", a afirmat Shriver. Acesta a precizat ca retailerul nu ar derula aceasta oferta in conditiile de piata din acest moment.
Carrefour estimeaza ca valoarea de piata a diviziei imobiliare este cuprinsa intre 20 de miliarde de euro si 24 miliarde euro, comparativ cu valoarea inregistrata in contabilitate de 11 miliarde de euro. Actiunile Carrefour au crescut cu 2,1%, la 49,66 euro pe unitate, in urma acestui anunt. Evolutia turbulenta a sectorului de credite in luna septembrie a redus din entuziasmul pe care investitorii il aveau in urma cu sase luni cu privire la eliberarea valorii portofoliilor de proprietati detinute de grupurile de retail prin vanzarea sau desprinderea activelor imobiliare. In S1, retailerul a inregistrat vanzari nete de 38,84 mld. euroCarrefour a anuntat, in august, ca va ceda 60% din activele imobiliare unei companii nou-infiintate, care va fi listata la bursa, intr-o oferta publica initiala, anticipand ca emisiunea de actiuni va genera venituri de circa trei miliarde de euro. Grupul francez a raportat, in primul semestru, un profit operational inainte de deducerea dobanzilor si impozitelor (EBIT) de 1,38 miliarde de euro, in crestere cu 2,7% fata de perioada similara a anului trecut. Compania a inregistrat, in prima jumatate a anului, un profit net din operatiuni continue de 741 milioane de euro si vanzari nete de 38,84 miliarde de euro, in urcare cu 5,5%.
Carrefour este si unul dintre cei mai importanti retaileri din Romania, cu o retea de opt hipermarketuri, din care cinci in Bucuresti, unul in Ploiesti, unul in Constanta si unul in Brasov. In primele sase luni ale anului, vanzarile Carrefour Romania au consemnat o crestere de 43,8%, la 362 milioane euro. Anul trecut, hipermarketurile Carrefour din Romania au raportat o cifra de afaceri de 1,97 miliarde de lei (561 milioane de euro), in urcare cu 37% fata de 2005, si un profit net de 76,4 milioane de lei (21,7 milioane de euro).


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.