Constructorul de automobile Renault vrea sa revina in 2009 la nivelul vanzarilor inregistrate in 1999-2001 in Europa, mentinand "un nivel rezonabil al competitivitatii", a declarat directorul general adjunct al grupului, Patrick Pelata, relateaza AFP.
Pentru anul 2009, in Europa "am prevazut revenirea la nivelurile din 1999 si 2001, adica aproximativ doua milioane de unitati" vandute, a declarat Pelata, cu ocazia unei conferinte de presa, informeaza NewsIn.
"Fata de anul 2005, acest lucru inseamna o crestere intre 200.000 - 250.000 de automobile", a precizat acesta.
Renault mizeaza pe reinnoirea gamei sale de automobile, pe modelul Logan produs de filiala sa Dacia din Romania si pe modelele care nu existau in acea perioada pentru a-si atinge noua tinta.
Legat de comercializarea in Europa la jumatatea lunii octombrie a noii versiuni a modelului Laguna, responsabilul francez a precizat ca "primele reactii ale pietei vor fi atent analizate", fara insa sa anunte o tinta de vanzari.
Pe plan general, directorul general adjunct a subliniat ca pentru a atinge obiectivul afisat in planul Renault Contract 2009, de a vinde cu 800.000 de automobile mai mult in 2009 decat in 2005 "este necesara o crestere substantiala a vanzarilor pe plan international". "Renault este putin in urma si trebuie sa recupereze aceasta distanta", prin intermediul modelului Logan si al celorlalte automobile construite pe platforma acestui model, a explicat Pelata.
Directorul general adjunct a tinut sa precizeze ca, in ultimii sase ani, vanzarile de automobile pe pietele mature (Europa, America de Nord si Japonia) au scazut cu un milion de unitati, in timp ce pe celelalte piete vanzarile au crescut cu doua milioane de unitati.