Muzica se vinde cel mai bine online, recuperand din pierderile industriei de vanzari offline. Televiziunea online are un viitor din ce in ce mai promitator, in timp ce descarcarile online de filme nu mai impresioneaza.

Distributia online va fi in continuare dominata de industria muzicala. Aceasta piata a devenit deja un model pentru alte genuri de continut in privinta distributiei online, dupa ce numai in Marea Britanie s-au obtinut in acest sector venituri de 64,55 de milioane de euro in 2006. Pana in 2011, ScreenDigest preconizeaza ca 191 de milioane de piese si 21 de milioane de albume vor fi descarcate de pe internet, Marea Britanie atragandu-si venituri de 326,57 milioane de euro. Analistii sunt de parere ca aceasta crestere rapida a vanzarilor digitale de muzica reprezinta o vesta de salvare aruncata industriei muzicale, in conditiile in care declinul vanzarilor offline de muzica nu da semne ca s-ar putea opri, ramanand intrebarea daca mediul digital va reusi sa compenseze pierderile din acest domeniu.


DE VAZUT. In ciuda unui inceput destul de lent, piata televiziunii online se bucura de previziuni optimiste. Pana in 2011, acest sector va genera venituri anuale de 260 de milioane de euro. Retelele virtuale de tipul YouTube vor crea o presiune semnificativa asupra operatorilor tv traditionali, care vor trebui sa isi adapteze rapid si eficient strategiile online pentru a rezista concurentei. La sfarsitul celui de-al doilea semestru al acestui an, in Europa operau peste
60 de operatori de servicii IPTV. Cel mai "lenes" sector il reprezinta cel al descarcarilor online de filme, care au cel mai scazut ritm de crestere. Motivul principal este dat de faptul ca putini utilizatori aleg sa priveasca un film de trei ore pe ecranul PC-ului, mai ales cand au la dispozitie o plasma sau un sistem de home entertainment. Filmele online vor genera venituri de 405,45 milioane de euro in toata Europa Occidentala.