Vara care tocmai s-a incheiat, din punct de vedere calendaristic, a fost una plina de evenimente rutiere in care au fost implicati motociclisti, conducatori de mopede, sau scutere. Acest lucru a scos in evidenta o serie de lacune legislative in ceea ce ii priveste pe conducatorii de mopede sau scutere, dar si pe motociclisti. Cu ocazia marsului de zilele trecute, motociclistii i-au inmånat ministrului internelor si reformei administrative, Cristian David, un memoriu prin care cer sprijinul autoritatilor pentru reducerea numarului accidentelor cu motociclisti. Asociatia Motociclistilor din Romånia cere modificarea legislatiei, in sensul ca varsta minima legala pentru a putea conduce un scuter sa fie 18 ani, iar pentru a putea conduce, mopedistii trebuie sa absolve un curs de educatie rutiera si sa obtina un certificat de atestare in acest sens.

De la inceputul anului si pana in prezent (16.09.2007), in Capitala au avut loc 502 accidente in care au fost implicati conducatori de motociclete, motoscutere sau mopede. Acestea s-au soldat cu 15 morti, 100 de raniti grav si 404 raniti usor. Toate in conditiile in care numai in Bucuresti sun t inregistrate peste 18.000 de motociclete, motocicluri, motorete, scutere si mopede. Si asta doar ceea ce este inmatriculat! La acestea se adauga si peste 6.000 de vehicule pe doua roti, neinregistrate sau inregistrate la primarii. In ceea ce priveste culpa, in 226 de accidente, soldate cu 9 morti, 56 de raniti grav si 175 raniti usor, ea le-a apartinut in intregime conducatorilor de motociclete, motoscutere si mopede. Cauzele au fost stabilite de autoritati ca fiind in primul rand neacordarea prioritatii de trecere, neasigurarea la schimbarea directiei de mers, precum si viteza excesiva. Tot in aceeasi perioada, conducatorii de vehicule pe doua roti au mai fost implicati in 47 de evenimente rutiere soldate doar cu pagube materiale. Conform unei statistici neoficiale, peste 40% din detinatorii de scutere, mopede, motorete si motocicluri sunt cetateni de etnie rroma.

Lacune legislative
Toata aceasta statistica neagra pleaca de la un singur lucru: Legislatia. Conform acesteia pentru conducerea pe drumurile publice a unui moped nu este necesar permis de conducere, ci doar absolvirea cursului de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de vehicule.