Doua centre comerciale se vor deschide luna viitoare la Cluj-Napoca, dupa o lupta nu tocmai surda intre dezvoltatorii Iulian Dascalu si Arpad Paszkany.

Luna octombrie aduce la Cluj duelul marcilor de renume: Reebok, Benetton, Mustang, Timberland/ Nautica, Levi’s, Kenvelo, Lee Cooper, Auchan, Stefanel, Adidas, Nike, Calvin Klein si Swatch, care se vor deschide in Iulius Mall, versus Sephora, Marks&Spencer, Mango, Zara, Hervis, Deichmann, Libri, Bershka, Piazza Italia, Stradivarius, Carrefour, Retro ori New Yorker, cantonate in Polus Center. Inaugurarea a doua centre comerciale, Iulius Mall si Polus Center, in aceeasi luna a impartit consumatorii clujeni in doua tabere: unii asteapta 12 octombrie, cind Polus a anuntat ca deschide usile, altii se pregatesc pentru 20 octombrie, cind se inaugureaza Iulius Mall.

Iulius Mall se afla in cartierulclujean Gheorgheni Polus Center este construit laiesirea din Cluj spre Oradea Constructia ambelor mall-uri a inceput in iunie anul trecut. De atunci, ritmul lucrarilor a fost din ce in ce mai alert, intr-un razboi discret pentru cistigarea pietei. Duelul se da in cifre (de investitie, suprafata, firme), dar si in oferta de petrecere a timpului liber. Iulius Mall Cluj (detinut de afaceristul iesean Iulian Dascalu) este al treilea de acest tip din tara, dupa Iasi si Timisoara, in vreme ce proiectul Polus (initiat de patronul echipei de fotbal CFR Cluj, Arpad Paszkany) se doreste a fi un centru regional multifunctional, care va avea un frate la Constanta.

Cele doua centre sint situate in capete opuse ale Clujului: Iulius se afla in partea estica, la 15 minute distanta de Aeroportul International Cluj si la 700 de metri de drumul european E 576 (Bistrita - Baia Mare), iar Polus este la iesirea din Cluj catre Oradea, adica in partea de vest, pe traseul european DN 1 - E 60.

Iulius Mall (www.iuliusmall.com/ ro/cluj) ocupa 145.000 de metri patrati, pe care se afla mall-ul cu patru niveluri si cladirea Iulius Business Center, plus 2.200 de locuri de parcare. Investitia totala a fost de peste 60 de milioane de euro. „Este prima cladire din Romania cu parcare pe acoperis. Lucrarile au fost ample, am avut si zile in care

s-au excavat 20.000 de metri cubi de pamint. Acum vorbim despre ambientizare, practic peste 60% dintre chiriasii nostri sint in spatiu si fac amenajari. Spatiile au fost integral inchiriate inca de acum patru luni. Avem 160 de operatori care vor functiona la noi", spune Stela Fodor, director executiv Iulius Grup.

Pentru timpul liber, Iulius Mall ofera a doua piscina (ca marime) din Cluj, sala de fitness de 5 stele, cu programe de ciclism, yoga, stretching, antrenori personali, perete de 60 de metri patrati pentru alpinism indoor, saloane de coafor si cosmetica, patru restaurante, cinci cafenele, 14 localuri fast food, cazinoul Metropolis si Kids Land Club. Centrul va avea radio si televiziune interne.

Polus Center (www.polus.ro) este o cladire monovolum pe un singur nivel, suprafata construita acopera peste 80.000 de metri patrati, are 2.500 de locuri de parcare, iar valoarea investitiei s-a ridicat la 140 de milioane de euro. „Polus Center creeaza ideea centrului unui oras sub un singur acoperis. Am acordat atentie deosebita vestigiilor arheologice descoperite la santierul Polus, unele fiind expuse intr-un spatiu special din incinta complexului, unde clientii le vor putea vedea zilnic. In centrul comercial vor exista 190 de unitati, iar din cei 60.000 de metri patrati inchiriabili, 99% sint deja contractati", explica Torok Arpad, development director pentru Romania al companiei TriGranit, care construieste Polus Center.

Mall-ul are si locuri de joaca pentru copii, cu mascote Disney, cafenele, saloane de ingrijire corporala, sali cu jocuri electronice, bowling, biliard, cazinou, plus un spatiu polivalent de aproximativ 2.000 de metri patrati, unde vor fi organizate concerte, parade de moda sau alte evenimente.

Cinema pentru tot poporul Ambele centre comerciale propun clujenilor cinematograf multiplex: Iulius va avea zece sali cu o capacitate de 1.750 de locuri, operate de Cinema City International, care are exclusivitate pentru Romania pentru cinematografe Imax (3D), iar Polus ofera opt sali, cu o capacitate de 1.640 de locuri, operate de Odeon Cineplex, cu cea mai recenta tehnologie audio si video. Cele doua mall-uri vor avea, fiecare, aproximativ 2.000 de angajati. Iulius incearca sa atraga clujenii cu „noaptea alba la cumparaturi", cind cei care renunta la somn si fac shopping dupa miezul noptii au parte de diverse promotii, iar Polus se bazeaza pe faptul ca ofera „tot ce clientul are nevoie", plus diverse campanii promotionale inca pastrate secret de firme pina la inaugurare.

Prezentarea celor doua proiecte din Cluj-Napoca, pe www.cotidianul.ro/select