Vanzarile Ursus Breweries au fost cu 46% mai mari decat in vara 2006
URBB a raportat o crestere a vanzarilor de 34%Consumul de bere pe perioada iunie - august 2007 a crescut cu 46% comparativ cu perioada similara a anului trecut, conform MEMRB, ne-a declarat Dieter Schulze, presedintele si directorul executiv al Ursus Breweries. Potrivit acestuia, cea mai mare crestere, fata de vara din 2006, a fost inregistrata de berea la PET (in special pe segmentul Mainstream) si doza (pe segmentele Premium si Mainstream). Intrebat care au fost principalele cauze care au determinat aceste rezultate, Dieter Schulze a apreciat ca a fost cresterea economica, un factor important care a dus la trendul ascendent inregistrat de consumul de bere. "Totodata, tinand cont de importanta segmentului PET - 2L, putem spune ca volumul de bere consumata a crescut si datorita raspandirii acestui tip de ambalaj", a adaugat presedintele Ursus Breweries.
Compania va investi pana la sfarsitul acestui an 50 milioane euro in extinderea si modernizarea fabricii de bere din Timisoara. Fabrica are o capacitate de productie saptamanala de 21.000 hl. In urma acestei investitii, capacitatea de productie saptamanala va creste cu 200%, a precizat Dieter Schulze.
Cu o cota de piata de 24%, Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller, are patru fabrici de bere, in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov.URBB estimeaza o crestere anuala a vanzarilor de 20%Compania United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a inregistrat, in intervalul iunie-august, o crestere cu 34% in volum a vanzarilor de bere fata de perioada similara a anului trecut, a informat compania. Iar luna august a fost varf de sezon, cu o pondere de 40% din totalul vanzarilor in cele trei luni de vara. Potrivit presedintelui URBB, Shachar Shaine, in acest interval "fiecare grad in plus indicat de termometre s-a regasit in cresterile volumelor noastre de vanzari". "Am parcurs o vara incendiara, perioada in care la fabrica Tuborg s-a lucrat la capacitate maxima pentru a raspunde cat mai bine cererii in crestere pentru marcile de bere pe care le producem", a spus Shachar Shaine. Pana la sfarsitul anului, compania asteapta o crestere cu 30% a rezultatelor financiare si o crestere procentuala de 20% in volum a vanzarilor de bere.
Şi reprezentantii Heineken Romania se arata extrem de multumiti de evolutia pietei autohtone. Desi nu au furnizat date privind strict consumul inregistrat in perioada de vara, compania a anuntat saptamana trecuta ca volumul de vanzari pe primul semestru a crescut cu 20% fata de perioada similara a anului trecut. Cea mai mare crestere, de peste 40%, comparativ cu semestrul 1 din 2006, a fost inregistrata de marca Heineken.
"Pentru prima jumatate a lui 2007, suntem incantati sa anuntam ca ne-am indeplinit obiectivele financiare propuse", a declarat Edwin Botterman, presedinte si director executiv Heineken Romania, citat de NewsIn.
"Acest lucru a fost posibil pentru ca am continuat sa ne consolidam portofoliul de marci, sa ne optimizam reteaua de vanzari si distributie pe piata si sa investim in activitati de marketing si trade marketing. Desigur, si conditiile meteorologice favorabile au avut un impact pozitiv si ne-au sustinut eforturile generale", a adaugat Botterman. Compania are o cota de piata de 26,5% , fiind lider pe piata berii. In urmatoarele cinci luni, compania va investi 20 milioane euro in modernizarea echipamentelor tehnice din fabricile sale de bere Heineken. Companiile multinationale din industria berii prezente pe piata romaneasca (Ursus Breweries, Heineken, InBev si United Romanian Breweries Bereprod) au insumat anul trecut un profit de aproape 100 de milioane de euro, de peste doua ori mai mult decat in 2005. Cele patru companii acopera circa 70% din piata de profil din Romania. Cumulat, profitul acestora a totalizat in 2006 circa 351 de milioane de lei (99,6 milioane euro), potrivit informatiilor firmelor transmise Ministerului Economiei si Finantelor.
In primul semestru din acest an, vanzarile de bere ale celor patru mari companii au fost de peste 7 milioane de hectolitri, cu 30% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.