Prima locomotiva din lume TRAXX P160 diesel-electrica fabricata de Bombardier a fost livrata catre Autoritatea Locala de Transport a Saxoniei Inferioare, Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG), spre exploatarea companiei de transport fero
Prima locomotiva din lume TRAXX P160 diesel-electrica fabricata de Bombardier a fost livrata catre Autoritatea Locala de Transport a Saxoniei Inferioare, Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG), spre exploatarea companiei de transport feroviar Metronom. Bombardier Transportation a dezvoltat, a proiectat si a construit in timp record noua varianta diesel-electrica (DE) a reputatei familii TRAXX, adica in 700 de zile de la atribuirea contractului de catre LNGV in septembrie 2005 la receptia finala din Bremervorde, Germania.
Conform unui comunicat al companiei, noua locomotiva va fi folosita pentru circulatia cu calatori pe ruta de la Bremervorde la Hamburg si Neugraben de catre EVB GmbH (Compania Feroviara si de Transport Elbe-Weser S.R.L.) pentru o perioada de trei luni, incepand cu 3 septembrie 2007. Ruta va fi deservita de rame de tren prevazute cu vagoane supraetajate livrate de Bombardier. Din decembrie, trenurile vor incepe operatiuni de scurt parcurs pentru metronom pe ruta regionala de transport rapid ce leaga orasul Hamburg de Stade si Cuxahven.
"Sunt foarte mandru de faptul ca am realizat o adevarata premiera mondiala intr-un timp atat de scurt si vreau sa multumesc tuturor celor care au contribuit", a subliniat Peter Ammann, director de vanzari, Divizia de Locomotive, Bombardier Transportation. "Acum putem oferi o familie de produse - respectiv locomotive, completa si integrata, ce este unica pe piata internationala".
Dr. Carsten Hein, director tehnic la Metronom, a declarat: "Suntem incantati de vehiculele Bombardier; clientii nostri apreciaza cu adevarat confortul si fiabilitatea trenurilor. Noile locomotive diesel-electrice vor avea o contributie vitala in imbunatatirea continua a serviciilor noastre".
Constructia modulara a fost un factor important in obtinerea termenului scurt de livrare si a contribuit, de asemenea, la inalta disponibilitate si fiabilitate a locomotivelor TRAXX. Peste 70% din componentele TRAXX in varianta pe curent alternativ sunt folosite de asemenea la noua locomotiva TRAXX diesel-electrica. Pentru variantele TRAXX DC (curent continuu) si MS (multisistem), aceasta pondere este chiar mai mare. Pentru operator, aceasta deschide posibilitatea obtinerii de reduceri semnificative de cost, de exemplu costuri scazute de exploatare si intretinere, dar si achizitia la costuri avantajoase a pieselor de schimb. Peste 800 de locomotive din familia TRAXX, produse in fabrica Bombardier din Kassel, deservesc zilnic atat rute nationale, cat si internationale - se mentioneaza in comunicatul companiei.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.