Banca Comerciala Romana nu va continua sa piarda cota de piata, asa cum s-a intamplat in primul semestru al acestui an, a declarat Andreas Treichl, presedintele Erste Bank si seful Consiliului de Supraveghere al BCR, citat de Mediafax. "Am pierdut cota de piata in 2006 si am continuat, usor, si in prima jumatate a acestui an. Perioada de pierdere de cota de piata s-a sfarsit", a afirmat Treichl la conferinta Capital Markets Day, de la Bratislava. El a adaugat ca banca se afla in proces de restructurare, la fel cum s-a intamplat si cu alte institutii de credit preluate de Erste Bank in alte tari. "Am intreprins un proces masiv de restructurare, la fel cum s-a intamplat si cu alte banci, cu diferenta ca (in Romania - n.r.) nu am preluat o banca cu pierderi, ci una cu o profitabilitate buna", a spus Treichl. La finele anului trecut, BCR avea o cota de piata de 26,2%, iar presedintele executiv al bancii, Nicolae Danila, a afirmat anterior ca institutia de credit tinteste pentru acest an o cota de piata de minimum 26%. BCR, detinuta de grupul financiar austriac Erste, este cea mai mare banca din Romania, cu active de peste 16 miliarde de euro la finele primului semestru. Numarul de angajati de la ghiseu ai BCR va ajunge, la sfarsitul anului viitor, la 5.775 de persoane, de aproape doua ori si jumatate peste cel al salariatilor back-office si cu functii de suport, dupa ce in decembrie 2006 raportul era aproximativ egal, potrivit datelor institutiei de credit. In decembrie 2008, numarul salariatilor back-office si cu functii de suport va ajunge la 2.425 de persoane, fata de 2.670 persoane la finele acestui an si 5.577 de persoane la sfarsitul anului 2006, potrivit datelor prezentate, vineri. De asemenea, planurile bancii prevad reducerea numarului de salariati front-office, de la 6.400 de persoane la finele acestui an. Numarul total de angajati va scadea pana in decembrie 2008 la 8.200 de persoane, fata de 9.070 de persoane, nivel prognozat pentru acest an, si 11.091 persoane in decembrie 2006. O parte dintre reduceri vor fi generate de externalizarea anumitor servicii si de centralizarea anumitor activitati.