Multiplul campion national de raliuri a anuntat ca se retrage definitiv din competitiile interne.

Titi Aur accelereaza in marsarier dupa prima sa victorie din actuala editie a campionatului national de raliuri, Raliul „Avram Iancu", atacind direct federatia care tuteleaza aceasta competitie. Pilotul care a inceput cursele de viteza pe o Dacia 1300 a reaprins scandalul care mocneste de ani buni in sportul auto romanesc, reprezentat de doua federatii care se calca reciproc pe bataturi. Federatia Romana de Automobilism Sportiv (FRAS) a reusit sa atraga cei mai buni piloti de raliuri si s-a organizat dupa noua lege a sporturilor, primind verde de la semaforul ANS. In schimb, Automobil Clubul Roman (ACR) a profitat de afilierea sa mai veche la Federatia Internationala de Automobilism pentru a face concurenta mai tinerei asociatii, organizind din cind in cind cite un raliu paralel, dar si celebrele curse de la Casa Poporului. In acest context, Titi Aur a anuntat practic ca intra in opozitie, nefiind exclus ca notorietatea multiplului campion national sa atraga si alte dezertari. „Anul acesta am fost foarte nemultumit si am luat decizia de a ma retrage de la FRAS. Astfel, am hotarit sa particip numai la competitii desfasurate sub egida FIA, iar FIA la noi in tara este reprezentata de ACR. Am vrut chiar sa nu iau startul la aceasta etapa, dar am fost convins de prieteni apropiati sa mai astept. Este o decizie personala, nu stiu daca ma vor mai urma si altii. Am facut tot ce am putut in incercarea de a se mai schimba ceva, dar daca voi nu ma vreti, eu nu va vreau cu forta."

Dan Girtofan si Daniel Ungur au fost ceilalti piloti care au urcat pe podium, in timp ce principalii candidati la titlu, Bogdan Marisca si Marco Tempestini, au iesit din competitie inainte de final din motive tehnice. Rezultatul ultimei etape il avantajeaza pe brasoveanul Dan Girtofan, care ar putea cistiga cel de-al doilea sau titlu dupa cel cucerit in 2004, in cazul in care se impune in ultima etapa de la Iasi, programata in perioada 19-20 octombrie.

Stoner, campion la motociclism Australianul Casey Stoner (Ducati) a devenit, la 21 de ani, campion mondial la MotoGP, dupa ce s-a clasat duminica al saselea la Grand Prix-ul Japoniei (suficient pentru a-si lua vacanta pina la finalul campionatului), cistigat de coechipierul sau Loris Capirossi. Stoner s-a stabilit cu toata familia in Anglia la virsta de 14 ani deoarece in Australia nu putea rula pe circuite de viteza, acest lucru fiind interzis prin lege inainte de virsta de 16 ani. Marele sau invins a fost Valentino Rossi, care pierduse titlul si in 2006, in favoarea lui Nicky Hayden, nefiind exclus ca septuplul campion mondial sa se retraga.

Interviuri cu pilotii la finalul Raliului „Avram Iancu", pe www.cotidianul.ro/select