Inca de la numirea sa la conducerea DGA, sustine procurorul Santion, existau situatii in care anumite atributii ale subordonatilor sai "coincideau cu cele ale unora din DGIPI sau din Corpul de Control". Procurorul a subliniat si "componenta costurilo
Inca de la numirea sa la conducerea DGA, sustine procurorul Santion, existau situatii in care anumite atributii ale subordonatilor sai "coincideau cu cele ale unora din DGIPI sau din Corpul de Control". Procurorul a subliniat si "componenta costurilor" necesare pentru functionarea acestor structuri. "Fiecare are conducere proprie, are chestori, are sefi, are birouri administrative. De ce sa platesc eu, cetateanul Santion, trei insi care sa faca o treaba cand ea poate fi facuta foarte bine de unul singur?", s-a intrebat procurorul. In viziunea acestuia, "cele trei structuri ar trebui inteligent comasate, si subliniez inteligent, pentru ca nu are rost sa ai oameni care fac acelasi lucru in trei structuri diferite". Marian Santion declara ca principalele argumentele ale acestei comasari sunt "eficientizarea" si "debirocratizarea", iar termenul cel mai potrivit ar fi, in locul "comasarii", "comanda unica". Astfel, ar aparea Directia Generala de Afaceri Interne (DGAI) "care sa functioneze la fel de eficient precum cele din alte tari mult mai avansate ca noi din acest punct de vedere". Procurorul Santion a precizat ca i-a propus ministrului Cristian David aceasta modificare de structura si ca "problema ridicata de el este in studiu", urmand sa existe "si consultari cu experti ai Uniunii Europene". Acesta a mai precizat ca ii este imposibil sa avanseze numele persoanei care s-ar putea afla la conducerea noii structuri. "Poate fi cineva care provine fie din DGIPI, fie din DGA, fie din Corpul de Control. Insa ideal ar fi sa fie unul care sa aiba cunostinte solide despre munca tuturor, pentru ca, in fond, le-ar putea conduce pe toate trei. Nu stiu daca va fi facuta intr-o jumatate de an, dar, intr-un an, cine stie?", a declarat acesta.
O alta propunere a procurorului Santion facuta ministrului David este ca Oficiul pentru Protectia Martorilor sa treaca in structura Ministerului Justitiei, intrucat activitatea sa "are mult mai mare legatura cu Justitia decat cu Politia". "Exista semnale potrivit carora anumiti sefi din Politie s-au interesat in mai multe randuri de chestiuni cuprinse in dosarele celor care beneficiaza de acest gen de protectie. Sau au fost cazuri de "apropiere excesiva" intre politisti si martorii protejati, dintre care unii pot fi, stiti foarte bine, interlopi notorii care au nevoie de protectie pentru ca au tradat", a precizat Santion. O alta problema este cea a politiei judiciare. "In momentul de fata, eu si cu dumneavoastra platim trei politii judiciare: a DNA-ului, a DGA-ului si politia judiciara a IGPR-ului, adica acei politisti judiciari care lucreaza in IPJ-uri si in sediile de politie din localitati. Normal este ca toate acestea sa fie adunate intr-o Directie Generala de Politie Judiciara care sa fie in subordinea directa a ministrului, evident, dupa o cercetare corect si constructiv facuta", a declarat Santion.
"Nepotism, rubedenii, cumetrii"
In ceea ce priveste Agentia Nationala Antidrog (ANA), procurorul Santion considera ca "pozitionarea" acesteia trebuie "regandita", in conditiile in care jumatate din angajatii ANA sunt sefi si tinand cont de faptul ca exista Directia Generala de Combatere a Crimei Organizate si Antidrog (DGCCOA) si Directia de Investigare a Infractiunilor de Crima Organizata si Terorism (DIICOT). Potrivit lui Marian Santion, si Institutul pentru Cercetarea si Prevenirea Criminalitatii si Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane ar trebui "reconfigurate in raport de o alta strucutura", primul, spre exemplu, de DGA si al doilea pe langa DGCCOA. "Nepotismul, devenit deja fenomen, impiedica profesionalizarea rapida (...) Multi dintre oamenii buni nu mai progreseaza, pentru ca stiu ca nu au aceleasi sanse de a ajunge in functii de conducere ca altii. De ce sa ne ferim? In sistem sunt si legaturi de rudenie, si cumetrii, si altele asemenea", este de parere Marian Santion. El a dat exemplu tarile din vestul Europei unde acelasi om nu poate ocupa aceeasi functie de conducere mai mult de cinci ani, el fiind mutat, prin rotatie, sau avansat. "La noi in minister sunt sefi care, de 20 de ani, ocupa aceleasi functii de conducere. Cum sa se gandeasca un tanar capabil ca are sanse egale sa creasca cu cele ale unei rude de sef care a venit in minister inainte de '89?", se intreaba consilierul ministrului Cristian David. (D.E.I.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.