Cea de-a XVIII-a editie a Festivalului si Concursului International George Enescu s-a incheiat de doar cateva ore. Impresiile sunt prea puternice si prea proaspete pentru o decantare valorica exacta.

Sunt inca sub puternica impresie a cant
Cea de-a XVIII-a editie a Festivalului si Concursului International George Enescu s-a incheiat de doar cateva ore. Impresiile sunt prea puternice si prea proaspete pentru o decantare valorica exacta.

Sunt inca sub puternica impresie a cantatei Carmina Burana de Carl Orff, sub bagheta minunata a lui Ion Maris si cu concursul unui ansamblu de mare reputatie, Filarmonica din München. Cu o zi inainte m-a incantat spectacolul oferit de compania de balet Bejart.


CONCERTE MEMORABILE. Festivalul a inceput la 1 septembrie, in urma cu exact trei saptamani pline de emotie, surpriza, incantare sia€¦ putine deceptii. Evoc concertele ce s-au pastrat in prim-planul memoriei - ordinea nu are nici un fel de importanta! Intai, orchestrele simfonice: Filarmonica din Oslo, dirijata de Jukka - Pekka Sasaraste, cu programul Stravinsky, Enescu - Suita a III-a pentru orchestra - Bartok si Ravel: Orchestre de Paris si dirijorul Christoph Eschenbach cu Debussy si, extraordinar! - Dvorak; Filarmonica Arturo Toscanini si Lawrence Foster cu Enescu - Simfonia III: Filarmonica din München cu Ion Marin cantand Enescu - Simfonia I, Hindemith, Prokofiev si Orff; Orchestra Nationala Rusa, condusa, pe rand, de Charles Dutoit si Cristian Mandeal; si Valery Gergiev cu a sa Rotterdam Philharmonic Orchestra in Mahler; si Enescu - Suita pentru orchestra nr. 2.


SUB CUPOLA ATENEULUI. Concertele camerale de noapte de la Ateneul Roman au oferit unei sali arhipline programe de mare finete si rafinament: incep cu Cristian Mandeal, Orchestra de camera a Filarmonicii George Enescu si monumentala Arta a fugii de J.S. Bach/ Erich Bergel; apoi, Europa galante, condus de Fabio Luisi, Ansamblul Hesperion XXI, condus de Jordi Savaal, si Münchener Bachsolisten, dirijor Gerd Schaller. Virtuozii din Bucuresti, sub bagheta lui Paul Goodwin; Zukerman Chamber Players - care au inclus in programul lor si Trio-ul pentru corzi "Aubade", de Enescu(!), si Trio-ul Beaux Arts - care a oferit o versiune a lucrarii "Serenade Lonaine" de George Enescu! Duo-ul Martha Argerich si Nelson Freire - superb! - si unicul, incredibilul Murrai Perahia. Am ajuns la solisti. Incep evocarea cu Boris Berezovsky si Abdel - Rahaman el Bacha, continuand cu Pinchas Zukerman si Martha Argerich, Leonidas Kavakos, Evgeni Kissin, Joshua Bell si Steven Isserlis - solist in Simfonia concertanta pentru violoncel si orchestra de George Enescu.


EMOTII PUTERNICE. Desigur, festivalul a fost mult mai bogat. Mai adaug Compania de dans "Gigi Caciuleanu". Memoria si sufletul insa selecteaza si pastreaza emotiile cele mai puternice. Excelenta initiativa de a aduce orchestrele mari in cate doua concerte, unul cu solist si cel de-al doilea cu lucrari doar orchestrale. Astfel, muzicienii francezi, germani, englezi, rusi, spanioli, norvegieni si olandezi si-au prezentat cartea de vizita proprie cu virtuozitate, mandrie si responsabilitate. Deosebit de interesanta experienta aceluiasi ansamblu evoluand sub doua baghete diferite. Sub nivelul calitativ presupus de un festival de amploarea si reputatia Festivalului George Enescu - cu mici exceptii - nivelul spectacolelor lirice.


BilantFoarte consistenta participarea nationala si internationala la Simpozionul Enescu. Impresionant interesul publicului la toate manifestarile. Mult mai buna acustica Salii Palatului. Festivalul International George Enescu 2007 s-a incheiat. Vom trai mult timp din bucuria unor seri magice, in asteptarea editiei 2009, despre care directorul artistic, Ioan Holender, vorbeste deja cu siguranta si incantare.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.