La 31 de ani de la primul film pe care l-a regizat, David Cronenberg continua sa-si tina spectatorii cu sufletul la gura, aducind pe ecranele de cinema o noua pelicula, „Eastern Promises".

Naomi Watts trece de la David Lynch
la David Cronenberg E greu sa faci thrilleruri pentru o perioada indelungata, trebuie sa ai resurse si potential suficient cit sa-i faci pe spectatori sa astepte urmatorul film si dupa 30 de ani. Si, mai mult, sa reusesti performanta de a avea cronici si pareri bune dupa atita vreme este cu atit mai greu. David Cronenberg, dupa ce cu „eXistenZ", „Crash", „Videodrome" sau „A History of Violence" si-a creat o marca inregistrata, a revenit cu alte 96 de minute de suspans, in concentratia cu care deja i-a obisnuit pe amatorii de senzatii tari pe ecranele de cinema. „Eastern Promises" este cea mai recenta productie a regizorului canadian, care se va lansa de curind in SUA, dar care deja a primit recenzii si cronici favorabile din partea presei. Realizat pe baza unui scenariu scris de britanicul Steven Knight, este un remake intunecat si complet atipic al unei povesti de Craciun. Amplasata la Londra, intriga filmului porneste de la o femeie angajata la un spital londonez, Ana. Dupa ce asista la travaliile unei prostituate care moare la nasterea copilului, Ana se hotaraste sa descopere identitatea fetei si, mai mult, sa-i gaseasca familia. Dar, cum filmele lui Cronenberg sint departe de a fi idile cu happy end, ba dimpotriva, duc la extrem cele mai inofensive detalii, acest plan o conduce pe Ana in mijlocul unei retele de prostitutie, in spatele careia se afla mafia rusa din Londra. Asasinari, crima organizata, subterane populate cu personaje stranii, jurnale misterioase, din care pornesc piste catre si mai mari complicatii, chiar si o tentativa de poveste de dragoste, toate acestea intra in compozitia unui film care urmeaza, de la cap la coada, inevitabilul conflict intre bine si rau. Comparat cu filmul rusesc „Night Watch", „Eastern Promises" ii are in distributie, printre altii, pe Vincent Cassell, cunoscut din „Irréversible" al lui Gaspar Noé , „La Haine" al lui Matthieu Kassovitz sau, mai de curind, „Ocean’s Thirteen" si pe Naomi Watts, pe care a distribuit-o si David Lynch atit in cel mai recent film al sau, „Inland Empire", cit si in „Mullholland Drive" si „Rabbits".

Confirmind ceea ce declara anul trecut intr-un interviu, anume ca „nu incerc sa fac cinematografie comoda, pentru ca exista deja destula si este cea mai usoara si sigura", Cronenberg ramine unul dintre cei mai activi si buni regizori la capitolul de thrilleruri hibrid, cel putin in zona nord-americana. Pina si David Lynch a inceput sa reia aceleasi teme obsesive, dar Cronenberg continua sa ridice aceeasi intrebare: „Pina unde?".