Parcarile care urmeaza sa fie amenajate in centrul Capitalei sint, la rindul lor, neconforme cu normele UE.

Specialistii Uniunii Europene au elaborat o strategie tematica pentru mediu care urmareste imbunatatirea performantelor de mediu la nivelul oraselor europene. Potrivit documentului, initiativele locale de rezolvare a unor probleme pot genera probleme noi, in alt domeniu, si pot fi in contradictie cu politicile la nivel national sau regional. „Politicile de imbunatatire a calitatii aerului prin achizitionarea de autobuze curate pot fi subminate de cresterea transportului privat, determinat de decizii legate de utilizarea terenurilor, adica construirea de parcari in zona centrala a orasului", se precizeaza in raportul elaborat de expertii Uniunii Europene.

Mai multe parcari subterane, care vor fi construite in parteneriat public-privat, sint in faza de proiect si ar putea deveni functionale pina in 2009. In zonele cele mai aglomerate din Capitala cum ar fi Obor, Sudului, Amzei, Domenii, Alba Iulia, Charles de Gaulle si principalele artere de circulatie vor aparea 14.000 de locuri de parcare. „Constructia acestor parcari va rezolva o parte din problema traficului. In prezent, pe majoritatea arterelor de circulatie cu patru benzi se folosesc doar doua, pe celelalte fiind parcate masini", este explicatia lui Adriean Videanu, primarul general al Capitalei.