Amenajarea pistelor ar putea deveni obligatorie in toata tara. Cele din Bucuresti va trebui sa fie desfiintate de pe trotuar si refacute pe carosabil.

Primariile ar putea fi obligate sa amenajeze piste de biciclisti din 2008. Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile a propus Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor un proiect de hotarire pentru modificarea Regulamentului general de urbanism. Ministrul Mediului, Attila Korodi, a cerut ca realizarea pistelor de ciclisti sa devina obligatorie, in prezent fiind facultativa tinindu-se cont de principiul descentralizarii si al autonomiei locale. „Proiectul de lege prevede ca, pina la sfirsitul anului viitor, autoritatile locale sa stabileasca conditiile de amplasare a pistelor in functie de numarul de locuitori, dar si de intensitatea traficului din localitate, iar din 2009 sa inceapa construirea lor. Aceasta masura va incuraja transportul ecologic si ar determina reducerea emisiilor de CO2", a declarat Attila Korodi.

In Bucuresti au inceput sa fie construite traseele, numai ca ele au fost facute haotic. Au viraje in unghi drept, sint intrerupte de parcari, mese de restaurant sau jardiniere de flori. Insa mai grav este ca au fost facute pe trotuare si sint prea inguste. Pentru amenajarea pistelor, municipalitatea a cheltuit jumatate de milion de euro. Totusi, ministrul Korodi spune ca trebuie desfiintate si refacute la standarde, idee sustinuta si de ciclisti.

„Nu sint conform standardelor europene. Sint inguste, au 0,5 metri, cind ar trebui sa aiba o latime de 1,5 metri, pe un sens. Totodata, ele au fost construite pe trotuar, pe cind normele Uniunii Europene specifica clar ca ele trebuie facute pe carosabil", sustine Geo Batesaua, presedintele Asociatiei Biciclistilor Bate Saua. Potrivit acestuia, normele UE in ceea ce priveste transportul acorda prioritate transportului in comun, bicicletelor si pietonilor, transportul individual ocupind ultimul loc. „Au facut traseele pe trotuare ca sa ne certam cu pietonii. UE specifica faptul ca trebuie sa se ia spatiul masinilor, nu al pietonilor, pentru constructia traseelor. Trebuie desfiintate cele de pe trotuar", a adaugat Geo Batesaua.

Simbata aceasta, la ora 16.00, biciclistii militanti se vor aduna la Arcul de Triumf de unde vor marsalui pentru a-si cere drepturile in trafic.

Proiectul de amenajare pietonala Trans Urban Bucuresti, pe www.cotidianul.ro/select