Aveti grija de card ca de bani, deoarece comerciantii nu mai cer codul PIN, ci numai verificarea prin semnatura. Cine a calatorit intr-o tara din Uniunea Europeana si a incercat sa plateasca cu un card de credit a avut deja surpriza sa constate ca nu i s-a cerut codul PIN. Oricat ar parea de surprinzator, comerciantul a procedat corect. "Utilizarea cardurile de credit la come­rciantii din strainatate si din tara se poate face si fara ca la casa sa se ceara codul PIN, a anuntat condu­cerea companiei MasterCard. Este responsabilitatea clientului sa aiba grija de card si sa anunte imediat furtul lui", a spus Denisa Mateescu, director general regional pentru Romania si regiunea Balcanilor. Banca emitenta a unui card ia decizia daca clientul poate face tranzactia cu PIN sau fara PIN si bancile internationale care au filiale in Romania dau astfel de acorduri pentru cardurile embosate. Insa, este interzis ca un comerciant sa stocheze informatii citite de pe banda magne­tica a cardurilor. Comerciantii care comit acest gen de fraude sunt introdusi pe o lista neagra, a mai precizat Denisa Mateescu.  SIGURANTA. Din momentul in care un client anunta banca emitenta ca i s-a furat cardul si cere blocarea acestuia nu mai are nici o responsabilitate privind cheltuielile care se fac cu acesta. Toate tranzactiile efectuate cu un card se regasesc pe extrasul de cont lunar si deci orice tranzactie pe care nu o recunoaste trebuie anuntata ime­diat la banca. Mai mult, are posibilitatea sa ceara refuzul la plata daca banii au fost trasi pentru un serviciu neefectuat sau pentru produse care nu au fost livrate. In acest caz, banca va cere co­merciantului dovada ca serviciul a fost efectuat, adica bonul fiscal sau alte documente pentru a verifica daca poarta semnatura posesorului.