Profitul net al companiei spaniole Inditex, cel mai mare retailer european de imbracaminte si proprietar al lantului de magazine Zara, a crescut in primul semestru cu 33%, la 393 de milioane de euro, peste estimarile analistilor, de 377 milioane de euro, transmite Reuters. Vanzarile au urcat in primele sase luni cu 19%, la 4,12 miliarde de euro, in timp ce in termeni comparabili cresterea s-a situat la 7%. "Rezultatele arata ca retailerul nu a fost afectat de incetinirea consumului privat in Spania, asa cum s-a intamplat in cazul altor companii", se arata intr-o nota a analistilor Venture Finanzas. Actiunile Inditex au urcat dupa anuntarea rezultatelor cu 3,1%, la 44,35 euro pe unitate, devansand cresterea de 1,9% a indicelui DJ Stoxx, care include titluri ale retailerilor europeni. Inditex intentioneaza sa deschida in acest an magazine cu o suprafata totala de 280.000 de metri patrati, dintre care doua treimi vor fi sub brandul Zara. "Consumul se va mentine la un nivel ridicat", a declarat directorul general al grupului, Pablo Isla, adaugand ca vanzarile din iulie confirma previziunile companiei. Isla a adaugat ca Inditex intentioneaza sa mareasca spatiile de retail cu circa 15%, in anii urmatori, in special in Europa, inclusiv in estul continentului, Rusia, China si Japonia. Programul de extindere a operatiunilor a generat temeri legate de costuri, dar conducerea companiei sustine ca majorarea cheltuielilor este conforma cu cresterea vanzarilor.