Cheltuielile cu salariile functionarilor au insumat 14 miliarde lei in primele sapte luni, potrivit MEF, care nu a putut preciza nivelul tuturor cheltuielilor de natura salariala, motivand ca nu detine astfel de date, desi ministrul de resort anunta ca evaluarea acestora impune o reducere in 2008.In administratia publica centrala si locala lucreaza 124.054 de functionari, potrivit informatiilor remise NewsIn de Ministerul Economiei si Finantelor, iar cheltuielile cu salariile acestora au insumat 14,028 miliarde lei (patru miliarde euro), in perioada ianuarie-iulie 2007. Suma alocata salariilor in primele sapte luni din acest an reprezinta 70% din fondurile totale alocate in cursul anului trecut, de 20,33 miliarde lei (sase miliarde euro), in timp ce numarul functionarilor a crescut cu 3.744 de angajati. Functionarii publici pot primi, insa, pe langa salarii o serie de bonificatii care, de regula, se calculeaza prin procent raportat la salarii sau la fondul de salarii. Prin urmare, sumele cheltuite pentru retribuirea functionarilor sunt cu mult mai mari fata de cele care se constituie in cheltuieli salariale. In conformitate cu statutul functiei publice, angajatii din administratie pot beneficia de premii, sporuri, perfectionare profesionala, stimulente financiare, prime de vacanta, salarii de merit, decontarea deplasarilor in interes de serviciu, dar si de ajutoare acordate in caz de boala sau deces in familie. Ministerul Finantelor sustine insa ca nu "detine date in legatura cu aceste aspecte", motivand ca "in bugetele ordonatorilor de credite nu sunt prevazute pozitii distincte" la aceste cheltuieli pentru functionarii publici. Finantele mentioneaza ca exista totusi o evidenta, dar in sume cumulate pe institutii: "sunt prevazute asemenea cheltuieli in suma totala pentru toate categoriile de personal angajat in institutia respectiva (deminitari, functionari, personal angajat cu contract de munca, medici, profesori, militari etc)".