Compania suedeza Oriflame ar putea construi o fabrica de produse cosmetice in Romania, anul viitor. Investitia este estimata la circa 2 miliarde de euro. Decizia privind realizarea proiectului urmeaza sa fie luata in urmatoarele sase luni, a declarat ieri, pentru Mediafax, directorul general al Oriflame Romania, Monica Tatoiu."Ne batem pentru fabrica cu Ungaria, Ucraina si Cehia. Principalele criterii in luarea deciziei vor fi pretul terenului, costul cu forta de munca, stabilitatea legislativa, precum si rapiditatea cu care se obtin autorizatiile de constructie. Fabrica va produce si va exporta in statele Uniunii Europene", a adaugat Tatoiu.Potrivit directorului de marketing Oriflame Romania, Gabriela Sasu, sansele ca suedezii sa opteze pentru Romania sunt destul de bune. Estimativ, pe o scala de la 1 la 5, sansele sunt de 3 din 5, a spus Gabriela Sasu. Ea a precizat ca pentru deschiderea unei noi fabrici, logistica este foarte importanta, iar reprezentanta din Romania sta foarte bine la acest capitol. O astfel de fabrica ar avea in jur de 100 de angajati si un management independent de reprezentanta de vanzari. Prin urmare, nu va fi in subordinea Oriflame Romania, a mai spus Sasu. In prezent, produsele sunt fabricate in Suedia, Rusia, Polonia si China. Valoarea investitiei ar urma sa fie similara cu cea din Polonia, unde au fost investite in jur de doua miliarde euro. "Din portofoliul de 650 produse, in Polonia se produce jumatate, iar in Romania ar urma sa fie realizat un sfert din toata gama de cosmetice Oriflame", a explicat Tatoiu. Discutii similare despre deschiderea unei fabrici in Romania au mai avut loc si in 1998, insa ulterior suedezii au preferat Rusia. Potrivit Monicai Tatoiu, producatorul suedez intentiona sa investeasca intre 35 si 50 de milioane de euro pentru construirea unei fabrici in Romania, dar a preferat in cele din urma Rusia din cauza taxelor si impozitelor mari de pe piata romaneasca. Profit de 5 ori mai mare, in S1 Oriflame Romania a inregistrat in primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de 48,9 milioane lei, comparativ cu nivelul din intervalul corespunzator al anului trecut, de 47,5 milioane lei. Profitul companiei a crescut in primul semestru de aproape cinci ori, de la 1,3 milioane lei la 5,6 milioane lei. "Evolutia indicatorilor economici a fost influentata atat de factori externi, cum ar fi aprecierea leului, dar si de factori care tin de organizarea companiei. Am realizat investitii in modernizarea sistemului de distributie, precum si in automatizarea primirii comenzilor", a declarat directorul financiar al Oriflame Romania, Gabriela Sasu. Pentru finele anului, reprezentantul Oriflame apreciaza ca ritmul de crestere a cifrei de afaceri si a profitului se va mentine. In 2006, compania a raportat o cifra de afaceri de 98,7 milioane lei si un profit de 6,1 milioane lei. Potrivit datelor financiare publicate pe site-ul oficial, la nivel central, compania suedeza a inregistrat in primele sase luni ale anului un profit de 60 mil. euro, in crestere cu 12% fata de perioada similara a anului trecut. Şi se estimeaza ca pe intreg anul vanzarile pe 2007 vor creste cu 15%.