Piata de spuma poliuretanica din Romania se ridica la circa 10 milioane de euro, au declarat reprezentantii Selena Romania, in cadrul unei conferinte de presa."Din datele pe care le detin, la nivelul Romaniei, daca ne referim exclusiv la segmentul de spuma poliuretanica, putem vorbi de o piata de 9-10 milioane de euro, pentru anul 2007", a declarat Dorin Spataru, directorul general al Selena Romania. Oficialul companiei a precizat, pentru Curierul National, ca anul trecut, piata de profil s-a situat in jurul a 8,5 milioane de euro."Evolutia viitoare a pietei de spuma poliuretanica din Romania este strans legata de modul in care va creste sectorul constructiilor. Pentru 2008, ne putem astepta la o crestere de maximum 15 procente a pietei, comparativ cu 2008, iar pentru 2009, avansul va fi mai lent, undeva in jurul a 10%", ne-a spus Spataru. Directorul general al Selena Romania a mentionat ca, la nivel regional, piata de spuma autohtona are cel mai mare ritm anual de crestere, dupa piata bulgara. "Daca vorbim de tarile din aceeasi regiune geografica cu Romania, cum ar fi Cehia, Polonia sau Ungaria, piata de spuma poliuretanica are cel mai alert ritm de crestere, fiind devansata doar de Bugaria. Acolo (in Bulgaria - n.red.), sectorul constructiilor cunoaste o dezvoltare superioara celui din Romania", a afirmat Spataru. Oficialul companiei a adaugat ca pe segmentul spumei poliuretanice marja profitului brut se pozitioneaza in jurul unei valori anuale de 7%. Clientul roman, adeptul calitatii Directorul general al Selena Romania a explicat ca in ultimii ani se observa o orientare a clientului roman spre calitatea produsului si mai putin spre criteriile finaciare. "Am observat o schimbare a mentalitatii cumparatorului de spuma poliuretanica din Romania, inca din 2004. Ma refer, in special, la segmentul muncitorilor profesionisti, care a inteles ca, pentru a duce la finalizare o lucrare de calitate, are nevoie de materiale profesionale, indiferent de costuri", a spus Spataru. Compania prognozeaza o crestere de peste 35% a afacerilor Ţinta de afaceri a companiei Selena Romania pentru anul 2007 este de aproximativ 6,5 milioane de euro. "Pentru anul 2007 speram sa depasim estimarile de crestere anterioare de 35% si sa avansam chiar cu 37%, comparativ cu anul trecut", a declarat Lucian Matei, Product Manager al companiei. In 2006, afacerile companiei au crescut cu 33% fata de 2005, au precizat oficialii companiei."In lunile urmatoare urmeaza sa definitivam un plan de investitii care se va derula pana in 2010", a spus Spataru, fara a oferi mai multe detalii in acest sens.Potrivit lui Dorin Spataru, compania pe care o conduce aloca anual in jur de un milion de euro pentru promovarea produselor comercializate de Selena. Continua disputa cu Den Braven Disputa dintre Selena Romania si Den Braven Romania, inceputa in urma cu cativa ani, timp in care cele doua companii s-au acuzat reciproc de concurenta neloiala si publicitate inselatoare, nu pare a se incheia prea curand. Compania Selena Romania a anuntat ieri ca distribuitorii de spume poliuretanice Den Braven Romania si Temad-Co ar putea plati amenzi in valoare totala de trei milioane euro, deoarece au vandut produse Selena fara sa detina autorizatiile legale necesare. Reprezentantii Selena au spus ca au solicitat Consiliului Tehnic Permanent pentru Constructii (CTPC) sa verifice daca cele doua companii concurente au avizele legale de distributie a produselor. Saptamana trecuta, CTPC a anuntat Selena ca Den Braven a vandut spume poliuretanice fara aviz, in perioada decembrie 2006-septembrie 2007, veniturile obtinute in acest interval fiind de circa 650.000 euro. In plus, firma a comercializat ilegal, timp de peste sase luni, din octombrie 2005 pana in aprilie 2006, un produs propriu, obtinand vanzari de circa 430.000 euro, conform Selena. De asemenea, CTPC a consemnat ca firma Temad-Co a inregistrat venituri de 1,8 milioane euro, prin distributia fara autorizatii legale in intervalul ianuarie 2006 - septembrie 2007. Selena a sesizat autoritatile pentru verificarea celor doua firme dupa acuzatiile de concurenta neloiala venite din partea Den Braven, a afirmat Dorin Spataru. El a mai spus ca va sesiza in perioada urmatoare Inspectoratul de Stat in Constructii si Oficiul pentru Protectia Consumatorului, ca urmare a notificarii CTPC, iar ulterior Garda Financiara va putea lua masurile necesare, una din solutiile posibile fiind confiscarea veniturilor celor doua firme in perioadele mentionate.