Oriflame se gindeste din nou la Romania ca loc pentru o noua fabrica. Daca se va materializa, investitia suedezilor ar putea fi cea mai mare din tara.

Monica Tatoiu (stinga) sustine cainvestitia Oriflame va fi foarte mare Suedezii de la Oriflame analizeaza posibilitatea sa-si deschida o fabrica de produse cosmetice in tara noastra, a declarat pentru MEDIAFAX Monica Tatoiu, director general al Oriflame Romania. Decizia finala va fi luata in urmatoarele sase luni si depinde de costurile pe care le va avea compania cu constructia si forta de munca. In afara de Romania, Oriflame are in vizor si tarile din jur. „Ne batem pentru fabrica cu Ungaria, Ucraina si Cehia. Principalele criterii in luarea deciziei vor fi pretul terenului, costul cu forta de munca, stabilitatea legislativa, precum si rapiditatea cu care se obtin autorizatiile de constructie", a declarat Tatoiu. Potrivit acesteia, noua fabrica va deservi piata Uniunii Europene. Daca vor veni in Romania, investitia suedezilor ar putea concura la cea mai mare investitie straina tip greenfield din tara. Este vorba de doua-trei miliarde de euro, adica aproximativ cit a fost si investitia in fabrica din Polonia. „Din portofoliul de 650 de produse, in Polonia se produc jumatate, iar in Romania ar urma sa fie realizat un sfert din toata gama de cosmetice Oriflame", a mai spus Tatoiu. Aceasta a mentionat ca fabrica de la noi din tara ar putea fi similara cu cea de la polonezi.

Nu este prima data cind Oriflame a anuntat ca vrea sa isi faca o fabrica in tara noastra. In urma cu doi ani, un reprezentant al suedezilor a anuntat ca producatorul vrea sa investeasca intre 35 si 50 de milioane de euro in Romania. Intr-un final au preferat insa Rusia, din cauza taxelor si impozitelor prea mari de la noi.

Oriflame Romania a inregistrat, in primele sase luni ale anului, o cifra de afaceri de 48,9 milioane de lei, fata de 47,5 milioane de lei in perioada similara a lui 2006. De asemenea, profitul companiei a crescut in primul semestru de aproape cinci ori, de la 1,3 milioane de lei la 5,6 milioane de lei. „Evolutia indicatorilor economici a fost influentata atit de factori externi, cum ar fi aprecierea leului, cit si de factori care tin de organizarea companiei. Am realizat investitii in modernizarea sistemului de distributie, precum si in automatizarea primirii comenzilor", a declarat directorul financiar al Oriflame Romania, Gabriela Sasu. Pentru finele anului, reprezentantul Oriflame apreciaza ca ritmul de crestere a cifrei de afaceri si a profitului se va mentine. In 2006, compania a raportat o cifra de afaceri de 98,7 milioane de lei si un profit de 6,1 milioane de lei.