Cele 780 de pagini cu documente secrete au fost completate cu 288 de SMS-uri, 35 de apeluri telefonice si o multime de teste cu secretele furate de la scuderia italiana.

Fernando Alonso si Lewis Hamilton au profitat din plin de secretele aflate de McLaren de la rivalii Ferrari, afacerea de spionaj descoperita intimplator de un angajat la un copiator fiind mult mai ampla decit s-a crezut initial. Conform anchetei desfasurate de Federatia Internationala de Automobilism (FIA), cele 780 de pagini cu documente secrete referitoare la monopostul F 2007 transmise de fostul sef al mecanicilor de la Ferarri Nigel Stepney catre Mike Coughlan, designerul-sef de la McLaren, au fost dublate de 288 de SMS-uri si 35 de apeluri telefonice lamuritoare. Pilotul de rezerva de la McLaren, Pedro de la Rosa, a testat foarte multe dintre inovatiile tehnice de la Ferrari, iar Fernando Alonso avea in e-mailul personal un subdirector „Ferrari", in care erau stocate discutiile cu mecanicii pe marginea inovatiilor tehnice furate de la italieni, in functie de care se faceau setarile la propriul monopost cel putin pentru cursele din Australia, Bahrain, Malaiezia si Spania.

Coughlan era cap de pod in circuitul informatiilor, care erau transmise pilotului de teste Pedro de la Rosa. Acesta, dupa ce verifica pe simulator elementele tehnice de la Ferrari, ii comunica mai departe concluziile lui Fernando Alonso, debutantul Lewis Hamilton avind probabil cunostinte mai limitate in domeniul mecanicii. Dublul campion mondial stia astfel sa-si seteze monopostul in functie de principalii adversari din Campionatul Mondial de Formula 1, asa cum reiese din schimbul de mailuri de mai jos, dat publicitatii de FIA. „Salut Mike, cunosti cumva repartitia greutatii la masinile rosii? Este foarte important pentru noi sa cunoastem acest detaliu inainte de simulator. Multumesc anticipat, Pedro. PS: Miine voi fi in simulator", ii cerea pilotul de teste de la McLaren designerului-sef, ulterior precizind in cadrul anchetei ca a primit informatii detaliate la aceasta solicitare. Dupa testele pe simulator, Pedro i-a trimis un mail lui Alonso in care i-a explicat cum vor fi reglate masinile Ferrari la Grand Prix-ul Australiei. „Ma surprinde aceasta repartitie, nu stiu daca este fiabila 100%, dar merita atentie", a fost raspunsul dublului campion mondial. De la Rosa i-a transmis ca informatiile sint „100% certe", provenind de la Nigel Stepney, „fostul sef al mecanicilor de la Ferrari, care nu stiu ce post ocupa acum, dar este aceeasi persoana care ne-a spus ca Raikkonen va intra la boxe in turul 18 (n.r. - finlandezul a oprit atunci in turul al 19-lea). Este prieten cu Mike, designerul nostru, i-a spus lui asta".

In aceleasi mailuri se face referire la testele cu privire la eleronul spate flexibil, pe care De la Rosa il descrie ca „o copie a sistemului pe care noi credem ca il utilizeaza Ferrari", aceasta fiind piesa care asigura monopostului italian stabilitate la 250 km/ora. De asemenea, apar detalii cu privire la un gaz folosit pentru umflarea pneurilor, care avea proprietatea de a reduce temperatura interna, in legatura cu care Alonso a cerut teste imediate deoarece „aici ar putea fi cheia". La audieri, De la Rosa a spus ca a discutat, din proprie initiativa, cu inginerii de la Bridgestone despre acest aspect si ca s-a ajuns la concluzia ca gazul ajuta la performantele monopostului, dar ca nu a fost niciodata utilizat de McLaren. Au urmat intrebari cu privire la sistemul de frinare, expus de asemenea in detaliu de Coughlan, cu precizarea ca descrierea tehnica nu a fost completa, si explicatii cu privire la strategia Ferrari in diverse curse si chiar la testele private.

In ciuda evidentelor, FIA a sanctionat doar scuderia McLaren cu retragerea punctelor in 2007 si o inspectie a monopostului in 2008, plus o amenda de 100 de milioane de dolari, penalizarea luind in calcul ca nici un element tehnic nu a fost copiat in totalitate. S-a considerat ca pilotii au avut circumstante atenuante deoarece au cooperat in totalitate in cadrul anchetei. Totusi, acuzatiile de spionaj economic ramin pe tapet, doua procese derulindu-se in justitia civila din Italia si Anglia pe baza cercetarilor efectuate de politie si de procuratura. Jean Todt, administratorul delegat de la Ferrari, considera ca sanctiunea a fost prea „soft", dar admite ca acest scandal face rau Formulei 1, asa cum se intimpla cu dopajul din ciclism sau din atletism.