Angajatii si clientii sunt principalele cauze ale deficientelor sistemelor de securitate ale bancilor, reiese din acest studiu. Aproximativ 91% din persoanele chestionate au declarat ca sunt ingrijorate de riscurile de securitate ce pornesc chiar din cadrul propriilor organizatii.
Aproape o treime din respondenti au declarat ca au fost afectati de penetrari ale sistemelor de siguranta cauzate de angajati, cauzate de nerespectarea normelor de securitate sau de neglijenta angajatilor.
Aproximativ 65% dintre inaltii responsabili insarcinati cu securitatea sistemelor bancare pentru multe dintre primele 100 institutii financiare globale au raportat prezenta unor astfel de vulnerabilitati.
Clientii sunt cauza unei parti din aceste deficiente din cauza proastei informari si absenta unor programe antivirus pe calculatoarele proprii, arata studiul citat de Reuters.
Multe vulnerabilitati ale sistemelor de siguranta sunt cauzate de virusi si "viermi", atacuri prin serviciile de email afectate de spam si atacuri concentrate direct pe clienti, precum furtul de identitate, a precizat Delloite.
Desi insitutiile financiare sunt constiente de aceste probleme, mai putin de doua treimi beneficiaza de o strategie de securitate, potrivit Reuters.
Doar o treime dintre aceste institutii au afirmat ca angajatii proprii sunt competenti sa raspunda cerintelor de securitate si 22% au precizat ca nu au efectuat programe de training privind securitatea sistemelor bancare in ultimul an.
"Poti avea cel mai bun sistem de securitate insa acesta nu va functiona eficient daca persoanele nu vor fi educate privind obligatiile proprii si modalitatile prin care sa le indeplineasca", a declarat seful diviziei de servicii de securitate si anonimitate din cadrul Deloitte, Mike Maddison.