PROCES - Blanculescu mai ia 6,23 milioane de dolari Mittal Steel Galati a mai pierdut doua procese in disputa juridica cu firma de transport naval Dunarom Trading Company si trebuie sa-i plateasca acesteia suma de 6,23 milioane de dolari, actualizata cu rata dobanzii. Blanculescu il "bate" iar pe Stoica.     Cei doi fosti ministri se confrunta in razboiul izbucnit intre Mittal Steel si trei transportatori fluviali - Cargotrans Constanta, Dunarom Trading si MP Nav din Galati - , dupa ce anglo-indienii au reziliat unilateral contractele pe care Sidex le avea cu acestia pentru "alimentarea" cu minereu si carbune.   CASTIGATOARE. Societatea Dunarom, ai caror actionari sunt asistati si consiliati de Ionel Blanculescu, a castigat la 31 august alte doua actiuni impotriva Mittal Steel Galati, reprezentata de Valeriu Stoica. Deciziile - date de Curtea de Apel Galati - sunt definitive si executorii, si obliga Mittal Steel sa despagubeasca Dunarom cu suma de 6,23 de milioane de dolari, actualizata cu rata dobanzii, ca urmare a rezilierii abuzive a contractului de prestari servicii de transport fluvial de catre Sidex, imediat dupa privatizarea din 2001. "Suntem aproape la finalul acestui drum al Golgotei dus de actionarii Dunarom in a-si recastiga demnitatea si drepturile pierdute in fata Mittal Steel, in urma cu mai mult de 5 ani. Speram ca ultimele zvacniri ale debitorului nostru, Mittal Steel - suspendarea provizorie, suspendarea si contestatia la executare efectuate de acesta - sa le depasim cat mai repede, astfel incat actul de dreptate sa se savarseasca, atat in drept, cat mai ales in fapt", a declarat Ionel Blanculescu. El a precizat ca in maximum doua luni Dunarom va recupera banii datorati de Mittal Steel. Cele doua victorii de la sfarsitul lui august vin dupa alte trei repurtate anul acesta: doua la Curtea Constitutionala si una la Inalta Curte de Casatie si Justitie.   ILEGAL. Dar de unde a pornit scandalul? Dupa cum a mai relatat Jurnalul National, Dunarom avea de peste un deceniu relatii comerciale cu Sidex pentru transportarea materiilor prime de la terminalul mineralier Comvex Constanta. Contractul era valabil pana la 30 ianuarie 2003. Insa, imediat dupa privatizarea Sidex, anglo-indienii de la Mittal Steel au decis rezilierea contractelor cu firmele romanesti de navigatie. Fara a tine cont ca Articolul 18 din contracte prevedea ca rezilierea unilaterala poate fi facuta numai cu notificarea prealabila cu 60 de zile. Astfel, Dunarom, prima firma de navigatie fluviala si amaraje infiintata in Europa de Est dupa 1990, cu cea mai mare flota privata de pe Dunare, s-a trezit, peste noapte, ca din unul dintre cei mai puternici operatori fluviali a ajuns sa intre in lichidare. Pentru ca imediat dupa intreruperea unilaterala si neanuntata a contractului de transport cu Mittal Steel, bancile la care firma avea imprumuturi au cerut scoaterea la vanzare a flotei si recuperarea banilor, iar societatea a trebuit sa concedieze peste 700 de navigatori. Datoriile la buget, banci si catre terti au adus societatea in incapacitate de plata. Pentru prejudiciile ce i-au fost aduse, Dunarom Trading Company a dat Mittal Steel in judecata.   Decizie correcta "Impartialitatea si corectitudinea instantelor de judecata din Galati au facut posibila aceasta reparatie, ceea ce nu-mi poate crea decat un sentiment de reala apreciere pentru judecatorii galateni. Din punctul meu de vedere este un dosar mai putin la Curtea Europeana a Drepturilor Omului" Ionel Blanculescu presedinte al companiei Consultanta & Investigatii Financiare   Razboiul fostilor ministri Dunarom a deschis actiune in instanta impotriva Mittal Steel, litigiile fiind judecate la Curtea de Arbitraj de pe langa CCIA Galati, in conformitate cu clauzele contractului de prestari servicii. Mittal Steel a pierdut prima serie de procese, fiind obligat la plata primelor transe de daune, firma de navigatie reusind recuperarea sumei de 2,9 milioane de dolari in 2004. Insa din 2005, Mittal Steel a mandatat reprezentarea juridica Cabinetului de Avocatura "Stoica si Asociatii", al fostului ministru al Justitiei, Valeriu Stoica, si de atunci procesele au fost amanate si trimise de la o instanta la alta. Tergiversarile au determinat Dunarom sa aleaga ca reprezentant juridic, in martie 2007, compania Consultanta & Investigatii Financiare a fostului ministru al Controlului, Ionel Blanculescu. Schimbarea reprezentantului legal a adus castig de cauza in instanta pentru Dunarom, care a reusit sa recupereze, intr-o prima faza, 2,9 milioane de dolari - daune pentru neexecutarea in anul 2000 a contractului de prestari servicii de transport - si, in urma deciziei din 31 august, cele 6,23 milioane de dolari, actualizate cu rata dobanzii.