Termenul vehiculat de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, pentru transferul actiunilor de la Aeroportul International Timisoara catre cele doua Consilii din Timisoara a starnit ieri ample controverse. Nemultumit de amanarea actiunii pana la cel mai devreme 1 ianuarie 2009, presedintele Consiliului Judetean Timis (CJT), Constantin Ostaficiuc, a anuntat ieri ca va merge la Bruxelles pentru a le spune oficialilor ca actiunile guvernantilor romani nu sunt in spiritul descentralizarii. "Acum doua luni spunea ministrul Orban la Timisoara ca intre 1 si 15 octombrie se va emite o hotarare de Guvern prin care se va aloca o parte din actiuni catre comunitatea locala. Revine dupa doua luni si ne trimite in 2009, poate peste doua saptamani ne trimite in 2015 si toate aceste declaratii sunt in spiritul descentralizarii. Este absurd ca un minister sa conduca o societate de interes regional. Voi avea o discutie la Comitetul Regiunilor din octombrie, la Bruxelles, unde este dedicata o parte aeroporturilor regionale si voi prezenta un punct de vedere al Judetului Timis vizavi de acest mod de a gandi despre descentralizare la nivelul Guvernului Romaniei", a spus, citat de Mediafax, presedintele CJ Timisoara. In sprijinul afirmatiilor sale, el a aratat ca si Fondul Proprietatea are actiuni la Aeroportul International Timisoara, dar nu contribuie cu bani, motiv pentru care si administratiile locale ar putea intra in actionariat. Ostaficiuc considera ca predarea actiunilor nu inseamna blocarea strategiei de dezvoltare pe care o are Guvernul, ci inseamna ca in acest program pot veni bani din mai multe surse pentru diferite obiective ale aeroportului. Transferul Aeroportului Timisoara in subordinea autoritatilor locale sau judetene este un proiect mai vechi al acestora, neconcretizat insa. Anul trecut, CJ Timis a aprobat concesionarea unui pachet de 25 la suta din actiunile Societatii Nationale Aeroportul International Timisoara, detinute de Ministerul Transporturilor. Ulterior, Transporturile au reactionat, precizand ca nu intentioneaza sa transfere actiuni ale aeroportului catre CJ, iar o astfel de operatiune ar putea fi aprobata doar prin decizie a Guvernului.