Ministerul Comunicatiilor va prezenta Guvernului un proiect de act normativ potrivit caruia finantarea activitatii serviciului pentru apeluri de urgenta 112 va fi asigurata, din 2008, de la bugetul de stat, in prezent fondurile respective fiind acoperite de ANRCTI. Suma solicitata de la bugetul de stat pentru functionarea serviciului 112 se ridica la 38 milioane de lei anual in intervalul 2008-2012, in timp ce cheltuielile se vor situa intre 36,6 milioane de lei, in anul 2008, si 37,9 milioane de lei, peste cinci ani. "Caracterul de urgenta al prezentului act normativ este impus de necesitatea adoptarii acestuia inainte de aprobarea Legii bugetului de stat pe anul 2008, pentru a se putea asigura in acest mod finantarea de la bugetul de stat a cheltuielilor pentru administrarea, operarea, intretinerea si mentinerea in functiune (...) a sistemului. Neadoptarea prezentei ordonante de urgenta va periclita furnizarea incepand cu anul 2008 a serviciului 112, o componenta de baza a securitatii cetatenilor", se arata in nota de fundamentare a proiectului de act normativ. Finantarea serviciului 112 este realizata de catre Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei, care asigura o suma fixa anuala de finantare in euro, virata in lei catre operatorul sistemului, Serviciul de Telecomunicatii Speciale.