Ingrijorati ca Bucurestiul nu concureaza din punctul de vedere al fluxurilor de turisti cu celelalte capitale europene, patronatele din turism si municipalitatea au incropit un plan "elaborat" de atac. Astfel, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, spune intr-o voce comuna ca vrea sa vitalizeze Bucurestiul turistic prin intermediul unor masuri "care nu necesita neaparat bani". "Bucurestiul are nevoie sa devina o destinatie turistica, pentru ca in structura veniturilor Bucurestiului, incasarile din turism tind catre zero. Bucurestiul are toate premisele sa devina o destinatie turistica, si nu doar una de business", a declarat Adriean Videanu, intr-o conferinta la care a fost prezent si Dragos Michael Anastasiu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Tocmai din acest motiv, in cadrul Primariei a fost infiintata o Directie de dezvoltare turistica. Prima masura si cea mai importanta din acest proiect este infiintarea unui centru de informare turistica in oras, care va functiona provizoriu intr-un spatiu de pe Calea Victoriei, pus la dispozitie de municipalitate, urmand ca, dupa o perioada, sa fie relocat in Piata Revolutiei."Am stabilit o comisie care pana pe data de 15 octombrie va trebui sa faca o propunere de creare a unei structuri de parteneriat public-privat, care sa promoveze Bucurestiul ca destinatie turistica", a spus Videanu. Intrebat ce buget de promovare externa va avea noua structura, primarul a evitat sa raspunda direct, afirmand doar ca nu exista o cuantificare a resurselor pe care municipalitatea le va aloca. "Nu cred ca resursele financiare vor fi de valori extraordinare", a continuat Videanu. Nici din partea ANAT raspunsul privind bugetul de promovare a Capitalei n-a fost mai bogat in informatii. "Mai putin important este efortul in bani, si mai mult in resursele umane. Ultima mea grija o reprezinta banii. Din pacate, numarul de turisti in Bucuresti e relativ mic, business travel-ul reprezentand 90% din traficul turistic din Capitala", a explicat Dragos Michael Anastasiu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Intrebat care este, totusi, dincolo de procente, numarul turistilor straini de "leisure" care viziteaza Bucurestiul, Anastasiu a raspuns: "Nu sunt in posesia unor astfel de statistici. Nu stiu cati turisti vin pe leisure in Bucuresti". La insistentele reprezentantilor presei, care nu au inteles cum va promova noul organism Bucurestiul, in conditiile in care nu va dispune de un buget semnificativ, Anastasiu a precizat ca promovarea va fi facuta de agentiile de turism care vor fi prezente la targurile internationale de profil. "Vom crea si o brosura de promovare. O promovare eficienta se poate face si pe internet. Pentru a face un site inteligent nu este nevoie de o minte sclipitoare si de foarte multi bani", a continuat Anastasiu, incercand sa convinga ca reprezentantii conducerii ANAT au toate atuurile pentru a avea succes cu acest proiect.