Mazda este prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt cu doua premiere mondiale: noua generatie Mazda 6 si motorizarea diesel pentru noua Mazda 2. Ambele modele reprezinta o evolutie a filosofiei Zoom-Zoom lansata de constructorul nipon si sunt complet noi, neavand niciun element pastrat de la predecesoarele lor. De asemenea, Mazda va expune un exemplar din editia aniversara de 40 de ani a modelului RX-8. Noua Mazda 6 Una dintre noutatile acestei versiuni este reprezentata de motorul de 2,5 litri pe benzina, ce dezvolta 170 de cai putere. Evolutia modelului se traduce atat prin elemente de design, cat si prin performantele tehnice pe care noua Mazda 6 le are pe cartea de vizita. Constructorii au realizat noul model in jurul a trei valori-cheie. Este vorba despre un design emotional si sportiv, o experienta exclusiva si un pachet de dotari si optiuni versatil si aspectuos. Stilul si performantele dinamice incanta si confera senzatia de kizuna - cuvant japonez care semnifica o legatura emotionala puternica. Dimensiunile mai mari ii confera mai mult spatiu la interior, pentru un plus de confort cotidian. Materialele folosite si calitatea asamblarii creeaza o ambianta placuta pentru sofer si pasageri. Senzatia din interior reprezinta un echilibru intre stilul sportiv si spatiul confortabil. Caracterul practic este sustinut de sistemul unic Mazda Karakuri, care permite plierea banchetei din spate prin actionarea unui singur dispozitiv.In materie de siguranta, noul model completeaza sistemele clasice oferite de Mazda - ce includ discuri de frana de dimensiuni mari, ABS, controlul dinamic al stabilitatii (DSC), controlul electronic al tractiunii (TCS) si asistenta la franare - cu noi dotari ce includ: sistemul de faruri adaptabile (AFS), senzori de parcare, camp vizual extins, tetiere cu actionare activa, pedale de frana si de ambreiaj deformabile si masuri extinse de protectie pentru pietoni. Noua Mazda 2 diesel Mezina din gama oferita de Mazda se prezinta la Frankfurt in premiera mondiala cu noua motorizare turbo diesel de 1,4 litri, care produce 68 de cai putere. Inovatia acestui model este reprezentata de utilizarea unui nou tip de otel, mai rezistent si mai usor, care a permis reducerea greutatii vehiculului cu aproape 100 de kg. Micsorarea greutatii a facut posibila reducerea consumului si a emisiilor de CO2. Aerodinamica noii Mazda 2 este una dintre cele mai bune din clasa sa. Coeficientul de rezistenta este de 0,31, valoare care contribuie la asigurarea eficientei consumului si a stabilitatii la viteze mari.Sistemele pasive de siguranta sunt bazate pe caroseria dezvoltata conform Sistemului Avansat al Mazda de Distributie si Absorbtie ale Impactului (MAIDAS), care reflecta energia impactului dinspre cabina pasagerilor. Siguranta activa include vizibilitatea crescuta pentru sofer datorita designului eficient, ABS, EBD si asistenta la franare. Noua Mazda 2 va fi disponibila in Romania incepand cu luna octombrie. RX-8, editie aniversara Cu ocazia aniversarii a 40 de ani de la punerea in vanzare a primului vehicul Mazda dotat cu motor rotativ, constructorul japonez va lansa o editie speciala a modelului RX-8. De la lansare si pana in aprilie 2007, Mazda a produs 1,97 milioane de motoare rotative, fiind singurul constructor auto care produce acest tip de motor. Mazda RX-8, model lansat in 2003, este dotat cu motorul rotativ RENESIS, acesta reprezentand rezultatul a 40 de ani de imbunatatire si dezvoltare continue.La Frankfurt, vizitatorii pot admira un exemplar din editia aniversara RX-8. Modelul are componente speciale integrate in sasiu si caroserie, precum si accesorii noi la exterior si interior.