Potrivit reprezentantilor Elite Romania, piata cafelei va creste cu circa 6%, in acest an, la circa 23.000 tone, dintre care 16.000 tone reprezinta cafeaua macinata si ambalata si 7.000 tone cafeaua vrac. Vanzarile de cafea ar putea ajunge la 150-200 de milioane de euro, in acest an. Producatorul de cafea Elite Romania, controlat de grupul israelian Strauss, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 75-80 de milioane de euro, cu 5-10% mai mult decat anul trecut. Potrivit directorului general al companiei, Matanya Schwartz, citat de Mediafax, avansul se datoreaza dezvoltarii pietei de profil, in special pe segmentele superioare, dar si a deschiderii unui numar mare de cafenele, in orasele din Romania. Anul trecut, Elite Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 252,8 milioane lei (71,7 milioane euro) si un profit net de 13 milioane lei, potrivit datelor transmise de companie Ministerului Economiei si Finantelor. Compania a lansat, ieri, o noua marca de cafea la filtru, pentru promovarea careia va aloca, in urmatorii doi ani, circa cinci milioane de euro. Matanya Schwartz a precizat ca, pe viitor, compania se va axa pe productia si distributia de cafea, renuntand la segmentul de alune, seminte si biscuiti. Elite detine in Romania o unitate de productie cu o capacitate de 12.000 tone de cafea anual, pe care o comercializeaza atat in Romania, cat si in Moldova, Bulgaria si Croatia.