La aproape 10 ani de la lansarea oficiala pe piata a lui Kerax, Renault Trucks dezvaluie un camion nou in proportie de 99% - baza gamei sale pentru constructii.De-a lungul timpului, Kerax a reusit, datorita calitatilor sale, sa se impuna ca un actor important si ca un lider in lumea santierelor. Noul Renault Kerax devine si mai specializat si se repozitioneaza pe meserii predilecte, lucrari publice, santiere, cariere (intr-un cuvant, segmentul de Heavy Construction).Practic, vehiculul a evoluat in proportie de aproape 100% pentru a-si imbunatati calitatile. De conceptie noua sunt: lantul cinematic cu o componenta majora, motorul, suspensiile, sasiul, cabina si sistemul de franare. De asemenea, noul Renault Kerax este mai usor cu 80 kg decat vechiul model, in ciuda suplimentarii greutatii datorate echipamentelor cerute de reglementarile E4. Trei versiuni de cabine Cabina exista in trei versiuni: scurta (deosebit de compacta potrivita pentru autosasiuri cu ampatamente scurte), Global (destinata celor care au nevoie de spatiu) si cuseta (pentru utilizari mixte atat pe santier cat si pe drumuri mai lungi). Bara de protectie este din otel, are o grosime de 2,5 mm si este formata din trei parti. Partea centrala se deschide pe sapa centrala de remorcare.Pentru mai multa rezistenta la socuri, farurile sunt retrase si sunt protejate de grile de protectie robuste si eficace. Tot pentru cresterea rezistentei s-a adaugat un sabot inferior care permite mai buna protejare a radiatorului de socuri.Cabinele pot fi dotate pe partea soferului sau a pasagerului cu portiere de tip "vision" cu geam pana la baza portierei, pentru a oferi o mai buna vizibilitate.In tabloul de bord, afisajul vitezei si al presiunii pneurilor este digital, unic pe piata, iar comenzile din cabina sunt electrice, ceea ce asigura o functionare silentioasa, optima si sigura. Un nou motor - DXi11 Renault Kerax este echipat cu noul motor DXi11. Cu o capacitate de 10,8 litri, acest motor cu 6 cilindri in linie este disponibil in noile versiuni Euro 4 cu trei variante de putere: 370, 410 si 450 CP. Cel mai puternic propulsor din gama are o putere maxima de 331 kW (450 CP) la 1900 rpm si cuplul maxim de 2140 Nm de la 1.100 la 1.300 rpm. Unitatea este dotata cu injectie electronica de inalta presiune cu pompe injectoare si turbo compresor cu "wastegate" pentru puteri cuprinse intre 410 si 450 CP.Cutia de viteze manuala SUPER H asigura un confort deosebit in schimbarea vitezelor. Pentru a trece de la o viteza la alta, este suficient sa fie actionat butonul aflat pe schimbator. Rapoartele se dedubleaza in jumatati de viteza pentru a fi mai aproape de puterea motorului si pentru a optimiza consumul.Servoshift (comanda asistata a schimbarilor de viteza) face schimbarea vitezelor mai rapida si mai confortabila. Cutia automata de la RT preia 75% din efortul schimbarii vitezelor. Caracteristici complet noi Noua configuratie a sasiului permite o mai buna carosabilitate, mai multa stabilitate si este mai rezistent, fiind construit din otel de clasa G. Latimea sasiului a crescut si ea, acum fiind de 1.080 mm in fata (inainte era de 900) si de 850 mm in spate (inainte era de 800).Sistemul de franare al lui Renault Kerax asociaza sistemul traditional cu frane cu tambur (care si-a dovedit eficienta in utilizarile din santier) cu sofisticata tehnologie ESB prezenta pe gamele de transport international (Magnum, Premium). Acest amestec de robustete si de inovatie raspunde tuturor nevoilor utilizarilor dure din domeniul constructiilor. Printre avantajele noului sistem se numara longevitatea marita a garniturilor printr-o mai buna repartizare a uzurii, mai putina vulnerabilitate prin simplificarea circuitului pneumatic, siguranta crescuta in cazul franarii de urgenta (sistemul AFU) si o crestere in putere, deoarece franele au dimensiuni mai mari.Ralantisoarele hidraulice contribuie la siguranta soferului si ofera un confort de conducere exceptional.Intarderul se adapteaza pe cutiile de viteze manuale ZF si ofera o putere de franare de 500 Kw.Renault Trucks inoveaza prin programul de gestiune electronizata a sistemului sau de aer Air Product Management. Trecerea de la productia de aer mecanica la cea electronizata ofera mai multa siguranta si calitate. Productia si tratarea aerului sunt imbunatatite. Rezistenta mai mare Robustetea noului Kerax este dovedita de recent proiectatul sau sasiu dintr-un otel extrem de rezistent la greutate si torsiuni, de sectiuni de lonjeroane si suspensii studiate pentru a suporta incarcaturi mari, de osia fata care permite o sarcina de 9 tone si instalarea unei macarale de mare capacitate in spatele cabinei. Capacitatea de tractiune a carligului de remorcare fata trece de la 20 la 25 t, pastrand in acelasi timp functia foarte apreciata "1/4 de cerc".