Primaria din Barlad refuza sa acorde autorizatii de transport pentru doua firme, desi acestea au cele mai moderne autobuze din oras. Primarul Constantin Constantinescu este acuzat ca protejeaza firma Unistil, care a pus ilegal mana pe transportul bar
Primaria din Barlad refuza sa acorde autorizatii de transport pentru doua firme, desi acestea au cele mai moderne autobuze din oras. Primarul Constantin Constantinescu este acuzat ca protejeaza firma Unistil, care a pus ilegal mana pe transportul barladean.

Primarul Barladului, pesedistul Constantin Constantinescu, trateaza primaria ca pe propria-i mosie si nu se sfieste sa incalce legea pentru a-si favoriza apropiatii, spune Dan Taga, patronul firmei Banyolas SRL. El si Radescu Sorin Nicu, administratorul societatii Eurosor SRL, sunt nemultumiti ca nu pot sa circule cu autobuzele prin oras, desi sunt doua din cele 28 de firme care au castigat licitatia organizata de primarie in cadrul Asociatiei Barlad Trans 2004. Transportatorii si-au achizitionat masini noi, dar se vad acum in imposibilitatea de a-si plati datoriile catre banci. Oamenii spun ca nu se vor opri pana problema lor nu va fi rezolvata si sunt hotarati sa faca plangere chiar si la Consiliul Europei. Reprezentantii primariei Barlad nu s-au aratat interesati de a rezolva conflictul. "Nu au decat sa ne dea in judecata, pentru ca nu le eliberam autorizatie. Cand vom avea o hotarare judecatoreasca care sa ne oblige sa le dam autorizatie, atunci le vom elibera", a declarat primarul municipiului Barlad, Constantin Constantinescu.


MANEVRE. Odiseea celor doi a inceput in anul 2005, cand Consiliul Local Barlad a hotarat organizarea unei licitatii pentru concesionarea transportului public local. O parte din transportatorii locali s-au organizat in Asociatia Barlad Trans 2004, care a si castigat licitatia. "Presedintele Asociatiei era la acea data Vasile Puscasu, patronul Unistil SRL. Toate actele efectuate de Consiliul Local, primarie si comisia de evaluare au fost facute doar pentru a avantaja Unistil. Ma refer la masinile care circulau, la trasee", spune Dan Taga. El a mai explicat ca prin caietul de sarcini au fost excluse microbuzele cu 12 locuri, desi o treime din microbuzele asociatiei aveau 12 locuri. Asociatia l-a mandatat pe Vasile Puscasu sa inscrie asociatia la licitatie cu 37 de microbuze, dar el a inscris-o cu 12 autobuze si doar 8 microbuze, desi in cadrul asociatiei nu exista ca aport social nici un autobuz.


Asociatia a castigat licitatia pentru transportul local cu oferta intocmita de Puscasu. Ulterior, Primaria Municipiului Barlad a incheiat contractul de concesiune a transportului local cu asociatia, insa stampila in mod voit nu a fost cea a asociatiei, ci a Unistil. Membrii Asociatiei au decis revocarea din functie a lui Vasile Puscasu si au formulat o contestatie catre Comisia de Solutionare a contestatiilor la licitatia publica a serviciului transporturi din primarie pentru ca 8 din cele 12 autobuze folosite de Unistil nu fac parte din asociatie si au fost introduse abuziv in oferta de licitatie. "La aceasta contestatie nu am primit nici pana astazi un raspuns. In aceste conditii, desi asociatia a castigat licitatia, membrii acesteia sunt eliminati abuziv de pe traseu, iar singurul beneficiar al contractului este Unistil", spune Sorin Nicu Radescu.


ILEGALITATE. Manevrele dintre Primarie si Unistil nu s-au oprit insa aici, spun cei doi patroni. "Dupa incheierea contractului de concesiune, Unistil a impus membrilor asociatiei incheierea unui nou contract de asociere in participatiune in care impunea noi obligatii celorlalti asociati." De fapt, este un contract de subconcesionare, dupa cum se prezinta acesta. Unistil a devenit, dintr-o firma membra a Asociatiei, asociat principal, iar celelalte firme asociati secundari. Mai mult, in mod abuziv, Unistil pretinde asociatilor secundari o redeventa lunara si tarife negociate cu Unistil", spune avocatul Dan Focsa, angajat de firmele contestatare. Potrivit lui Focsa, acest contract este abuziv pentru ca in conformitate cu Regulamentul de participare la licitatie, sectiunea 3, subconcesionarea este interzisa si se sanctioneaza cu amenda de la 200-1.000 de lei.


PROCESE. Membrii care au refuzat sa semneze acel contract au devenit peste noapte inamicii numarul unu ai primariei. "Am refuzat semnarea contractului impus, iar Unistil a pus primaria sa ne amendeze pe motiv ca circulam abuziv pe traseu, desi acest lucru nu era real, fapt ce a fost contestat de instanta care ne-a anulat amenzile", spune Dan Taga. El spune ca Unistil a profitat de amenzile date de primarie si a solicitat presedintelui Judecatoriei Barlad sa ii oblige sa nu mai iasa pe traseu. "Desi am atacat in instanta aceasta hotarare care a fost anulata pe motiv de necompetenta materiala si pe fond, Tribunalul Vaslui a respins cererea facuta de SC Unistil. Am realizat ca pe calea petitiilor nu vom avea nici un raspuns favorbil si am formulat actiune in instanta prin care am solicitat ca SC Unistil sa ne prinda in graficul de transport. Dupa doi ani de procese, timp in care am pierdut bani prin neintrarea in trafic, Unistil a fost obligat de instanta sa ne prinda in graficul de transport. Am investit sentinta civila cu formula executorie si, intrucat Unistil nu vrea sa o respecte, am solicitat executarea silita, inca din luna ianuarie 2007. Insa nici pana astazi hotararea nu este executata si firmele nu sunt introduse in grafic", a mai precizat avocatul.


Afacere de 450.000 de lei/lunaBarladul este un oras cu circa 75.000 de locuitori, care folosesc cele 12 autobuze si 8 microbuze pe care Unistil si firmele care graviteaza in jurul sau le pun la dispozitie pentru transportul public in oras. Este de presupus ca cel putin un sfert dintre locuitorii orasului circula macar o data pe zi cu aceste mijloace de transport. Cum pretul unui bilet este de 1 leu, intreaga afacere se poate estima la 18.750 de lei pe zi, adica la 450.000 de lei pe luna. Iata de ce primarul si patronul Unistil nu se grabesc sa-i rezolve pe cei doi transportatori si-i atrag in noi si noi procese.Timpul inseamna bani, spune un vechi proverb pe care Constantinescu pare ca si l-a insusit foarte bine.


Beat crita in primarieUltimul scandal in care a fost implicat primarul Constantin Constantinescu, zis si nea Titi, a fost in timpul recentelor inundatii care au avut loc la Barlad. In timp ce orasul pe care-l pastoreste era sub ape, nea Titi bea whisky chiar in sediul primariei. Edilul a convocat comitetul local pentru situatii de urgenta, format din cativa directori din primarie, cu care s-a chinui ore bune sa "dovedeasca" o sticla de whisky, in timp ce apa inundau orasul. Primarul a fost "mirosit" de prefectul Ciprian Iftimoaie, pe care l-a amenintat ca-i devine dusman daca povestea apare in presa.


DisperareNemultumitii, Dan Taga, Sorin Nicu Ratescu si Gheorghe Chitic, au venit cu autobuzele in fata primariei in semn de protest. Ei au manifestat impotriva primarului Constantinescu, pe care l-au acuzat de coruptie. Disperat de nedreptatea care se face, Sorin Radescu a incercat sa-si incendieze masina aruncand cu motorina pe ea, insa a fost oprit la timp de colegii sai. Primaria a ripostat trimitand 30 de agenti comunitari cu cagule pe cap care au incercat sa imprastie protestatarii, dar si pe cetatenii care s-au alaturat lor. Primarul nu a avut curajul sa dea ochii cu manifestantii si a plecat din primarie pe usa din spate.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.