Titlurile, suspendate abia dupa scaderea maximaChisu: Tranzactionarea trebuia oprita de la inceput  Titlurile Automobile Craiova au fost suspendate ieri de la tranzactionarea de pe categoria III-R a sectiunii Rasdaq, imediat dupa ce in primele m
Titlurile, suspendate abia dupa scaderea maximaChisu: Tranzactionarea trebuia oprita de la inceput Titlurile Automobile Craiova au fost suspendate ieri de la tranzactionarea de pe categoria III-R a sectiunii Rasdaq, imediat dupa ce in primele minute ale sedintei pretul actiunilor s-a depreciat cu 24,86%. Motivele suspendarii reies dintr-un raport publicat de Bursa de Valori Bucuresti: "Avand in vedere comunicarea pretului tranzactiei, inceperea procedurilor de finalizare a contractului de vanzare-cumparare de actiuni, protejarea actionarilor minoritari si asigurarea transparentei procesului de privatizare, va rugam sa analizati oportunitatea suspendarii de la tranzactionare a actiunilor AUCS pana la data publicarii contractului de vanzare-cumparare de actiuni dintre AVAS Bucuresti si Ford Motor Company", solicita Lutaru Lucian, directorul general automobile Craiova in cererea adresata AVAS."Suspendarea a venit exact atunci cand nu trebuia. Toata lumea se astepta la un pret bun, iar acum este dezamagita. Trebuia sa suspende tranzactionarea de la bun inceput. Vineri a fost un pret bun pentru Automobile Craiova, pentru ca toti asteptau un pret mai bun de la Ford. De aceea a scazut cotatia in sedinta de astazi, pentru ca toata lumea a fost dezamagita de suma oferita de Ford. Acum cred ca multi se intreaba ce anume a cumparat Ford, ce vrea exact compania, cum se vor imparti activele ramase",ne-a declarat Mihai Chisu, broker la Egnatia Securities. Simionescu: "Scaderea de ieri a fost corelata cu intreaga piata" La finele sedintei de tranzactionare de vineri, ultimul pret al unei actiuni AUCS (simbolul sub care se gaseste Automobile Craiova SA pe Rasdaq) a fost de 35 de lei, cu 8,36% mai mult decat joi. Astfel, cele 13.716.318 de actiuni din Automobile Craiova scoase la privatizare de statul roman, prin intermediul AVAS, ajunsesera sa valoreze pe Rasdaq peste 480 de milioane de lei (144,59 milioane de euro), cu 87,59 milioane de euro mai mult decat oferta finala a Ford."Oprirea titlurilor AUCS de la tranzactionare a venit atunci cand informatiile privind semnarea contractului au ajuns la bursa si cand, probabil, s-a considerat ca impactul ar fi fost prea mare. Pretul actiunilor de vineri a fost acela dat de piata, dat de raportul cerere-oferta si, atat timp cat au fost tranzactionate, a fost dat si de investitori. Scaderea inregistrata in debutul sedintei de astazi a fost inflentata si de scaderile care s-au inregistrat pentru majoritatea emitentilor. O alta cauza ar putea fi si aflarea pretului publicat de autoritati, lucru ce a determinat investitorii sa reconsidere pretul AUCS", ne-a explicat Adrian Simionescu, directorul Finans Securities. Publicarea contractului incheiat va lamuri toate problemele Eu cred ca ar fi trebuit sa se urmeze alti pasi. Astfel, titlurile AUCS trebuia oprite de la tranzactionare, apoi trebuia facut public contractul, ca toata lumea sa inteleaga despre ce e vorba si apoi reluarea tranzactionarii. Acum, multi sunt nelamuriti si asteapta publicarea contractului de vanzare-cumparare", ne-a mai spus Mihai Chisu.Guvernul va aproba, in sedinta de Guvern de astazi, proiectul de act normativ al contractului de privatizare a societatii Automobile Craiova cu investitorul Ford Motors Company, urmand ca miercuri la Salonul Auto de la Frankfurt sa fie semnat contractul, au declarat pentru NewsIn reprezentantii AVAS.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.