Sunt doua aspecte ale sistemului: activistii PCR si ofiterii de Securitate. Politrucii au profitat de functiile detinute in detrimentul majoritatii populatiei. Se bucurau de privilegii. De exemplu, pentru sefia UASCR se primeau 50 de sutimi si sefia
Sunt doua aspecte ale sistemului: activistii PCR si ofiterii de Securitate. Politrucii au profitat de functiile detinute in detrimentul majoritatii populatiei. Se bucurau de privilegii. De exemplu, pentru sefia UASCR se primeau 50 de sutimi si sefia de promotie, in detrimentul meritului. Razvan Ungureanu a protestat indecent fata de includerea secretarilor UTC, din radurile carora a facut parte, in categoria celor care trebuie lustrati. Cei foarte tineri care, in preajma lui 1989, s-au facut activisti UTC sunt oportunisti mai blamabili chiar decat cei in varsta, pe care vremurile ii obligasera la compromis.
Securitatea era politia politica, adica forta care supraveghea si garanta aplicarea intocmai a politicii partidului. In mod lamentabil, insa, principala clientela a legii deconspirarii Securitatii ca politie politica o constituie chiar victimele politiei politice. In afara de voluntari, oricum minoritari, colaboratorii sunt si ei victime ale Securitatii. In primul rand, cei dintre fostii detinuti politici. Nimeni care nu a fost detinut politic n-are dreptul sa-i judece. In fata presiunilor si a santajelor ingrozitoare, mai ales privind familia, unii au cedat. Dar nu informatorii trebuie sa constituie obiectul principal al deconspirarii, ci ofiterii de Securitate, autorii uriasei agresiuni asupra vietii si sanatatii oamenilor. Ei trebuie deconspirati si indepartati din functii publice.
Tinta principala a legilor deconspirarii si a lustratiei trebuie sa o constituie ofiterii acoperiti. Nu aspecte gen capitanii de vas sau sefii operatiunilor valutare, asa cum s-a prevazut infantil intr-un proiect initial. Care trata efectele, nu cauza.
Ofiterii activi in politica si candidatii din aceeasi categorie sa fie deconspirati. Candidatura acestora la functii politice si ale administratiei de stat sa fie interzisa. Acum, CNSAS, care n-a deconspirat nici macar un singur ofiter acoperit din viata publica, mai ales cea politica, pune reflectoarele asupra inaltilor ierarhi ai BOR si a unui senior liberal, in loc sa-i livreze mai intai opiniei publice pe securistii criminali, precum cei ce l-au torturat pe IPS Bartolomeu Anania. CNSAS face jocul Securitatii, deconspirand doar victimele ei. Iar membrii aparatului represiv au pensii de 20-30 de ori mai mari decat ale victimelor. Aberatie nemernica.
E nevoie de o lege clara a lustratiei, nu de un surogat cum a cerut Basescu pro-domo Anvers (care, de altfel, l-a votat de cel putin doua ori pe Ion Iliescu). Daca serviciile vor sa-i pastreze nedeconspirati pe ofiterii acoperiti din politica, sa le puna in vedere sa se retraga discret si sa nu mai candideze. Cine vrea sa candideze sa fie obligatoriu deconspirat, deci scos din structurile operative. Fara asemenea prevederi, lustratia nu e decat ultimul bluff de la Cotroceni. Daca PNL vrea lustratia veritabila propusa de liberalul Marius Oprea, Guvernul Tariceanu isi va angaja raspunderea si vom avea o lege care va obliga serviciile de informatii sa declasifice dosarele ofiterilor acoperiti aflati in functii publice, implicit pe ale candidatilor. Primul Lustrat, ultimul mandat.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.