Pachetul ramas pe Bursa valoreaza cat ia statul pe 72,40%SIF Oltenia vrea sa vanda cele 22 de procente ale sale la pretul pietei Pachetul de actiuni de 27,59%, reprezentand participatia detinuta de SIF Oltenia si de alti actionari minoritari la Automobile Craiova, care nu a intrat (inca) in posesia Ford Motor, valoreaza pe sectiunea RASDAQ a BVB circa 183 de milioane de lei (peste 55 de milioane de euro). Pentru 72,40% din titlurile Automobile Craiova, producatorul de masini din Statele Unite ale Americii a oferit initial 55 de milioane de euro. Vineri, Sebastian Vladescu a prezentat la sediul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului oferta imbunatatita a Ford pentru Automobile Craiova, in valoare de 57 de milioane de euro. In oferta finala inaintata AVAS se mentioneaza ca Ford a agreat restructurarea Automobile Craiova, Daewoo Romania si Mecatim Timisoara, prin transferul activelor conexe intr-o entitate nou creata. La finele sedintei de tranzactionare de vineri, ultimul pret al unei actiuni AUCS (simbolul sub care se gaseste AUTOMOBILE CRAIOVA SA CRAIOVA pe Rasdaq) a fost de 35 de lei, cu 8,36% mai mult decat joi. Astfel, cele 13.716.318 de actiuni din Automobile Craiova scoase la privatizare de statul roman, prin intermediul AVAS, valoreaza pe Rasdaq peste 480 de milioane de lei (144,59 milioane de euro), cu 87,59 milioane de euro mai mult decat oferta finala a Ford. Ce se va intampla cu pachetul de 27,59%? La sfarsitul lunii august, cotidianul craiovean Gazeta de Sud nota ca AVAS se afla in negocieri cu SIF Oltenia, pentru preluarea pachetului de 22,06% detinut de SIF Oltenia la Automobile Craiova, Ford fiind interesata sa preia o participatie cat mai mare din companie. Vineri insa, la deschiderea ofertei initiale si finale pentru Automobile, negociatorul Ford, Lyle Watters, nu a facut niciun comentariu referitor la pachetul de actiuni aflat in proprietatea SIF Oltenia. Cu toate acestea, variantele prin care cei de la Ford pot intra in posesia pachetutului de 22,06% sunt urmatoarele: fie AVAS cumpara titlurile de la SIF Oltenia, fie producatorul american de masini va achizitiona direct de pe Bursa actiunile ramase. "SIF Oltenia vrea banii pe actiuni sau compensatie din partea AVAS", declara recent Teodor Buzatu, membru in Consiliul de Administratie al SIF Oltenia, potrivit Gazeta de Sud. Pe de alta parte, cotidianul craiovean nota la sfarsitul lunii august ca apropiatii presedintelui Dinel Staicu sustin ca SIF nu va accepta pe pachetul de actiuni un pret mai mic decat cel al pietei. Stroe (ACAROM): "Nu conteaza pretul, importante sunt investitiile" Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), a declarat ca pretul oferit de Ford pentru Automobile Craiova nu este atat de important, mai importante fiind investitiile pe care le va derula compania americana la Craiova."Nu pretul platit de Ford pentru uzina de la Craiova este prioritar, ci volumul investitiilor viitoare, durata pe care vor fi derulate si, in mod deosebit, reorganizarea procesului de fabricatie. Uzina produce in prezent la 20% din capacitate, si, daca avem in vedere pierderile mari care rezulta din aceasta situatie, vedem ca nu pretul este important, ci profitabilitatea uzinei, care se va reflecta in dezvoltarea industriei orizontale in aproape toate judetele tarii", a afirmat Stroe, pentru Mediafax.Presedintele ACAROM a mai precizat ca, deocamdata, nu se poate trage o concluzie vizavi de valoarea ofertei inaintate pentru Automobile Craiova, pana la clarificarea detaliilor privind datoriile firmei din Craiova si situatia terenurilor uzinei. Producatorul american se angajeaza la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii si la cresterea numarului de angajati de la 3.900 la 7.000 si, posibil, la 9.000 de persoane. Statul ramane cu 100 milioane de euro Prin restructurarea Automobile Craiova, Daewoo Romania si Mecatim Timisoara, intr-o entitate nou creata, care probabil va trece in proprietatea statului (deoarece Ford a anuntat ca nu este interesata de alte active decat cele din Craiova - n. red.), autoritatile vor da un tun imobiliar. Producatorul roman de autoturisme detine aproape 50 de hectare de teren, in diverse orase ale tarii. Potrivit Gazeta de Sud, cea mai mare suprafata de teren detinuta de Daewoo este in Timisoara, peste 20 de hectare. Pamantul este in proprietatea SC Mecatim, la care Daewoo Romania detine aproximativ 80% din capitalul social. Societatea mai detine teren si in Bucuresti, circa patru hectare, Iasi, Constanta, Brasov si Cluj, toate reprezentand centre zonale de vanzari. Ε’inand cont ca terenurile respective se afla de regula la marginea oraselor, unde se pot dezvolta proiecte imobiliare, valoarea unui metru patrat ar putea ajunge la cateva sute de euro sau chiar o mie de euro in cazul Bucurestiului. La un pret mediu de 200 de euro pe metrul patrat, cele 50 de hectare de pamant ale Daewoo ar valora 100 de milioane de euro. Semnarea contractului ar putea avea loc miercuri Vladescu a mentionat vineri ca atat contractul de privatizare, cat si legea speciala pentru privatizarea Automobile Craiova urmeaza sa fie prezentate Guvernului in urmatoarea sedinta, cel mai probabil marti, 11 septembrie, astfel incat intelegerea sa fie semnata miercuri, 12 septembrie, la Salonul International Auto de la Frankfurt, Germania."Ar fi bine daca putem da evenimentului o dimensiune care sa iasa din spatiul european si daca am putea semna contractul la Salonul Auto de la Frankfurt", a spus Vladescu.Vladescu a mai aratat ca negocierile dintre stat si Ford vor continua si dupa deschiderea ofertelor financiare."Reprezentantii Ford au pierdut multe nopti si week-end-uri cu mine si mai sunt multe lucruri de facut. Va fi un week-end lung si complet. Incercam ca in contract si legea speciala de privatizare sa punem impreuna interesele pe termen mediu si lung ale statului si ale angajatilor Automobile Craiova, pentru dezvoltarea unui proiect industrial cu impact major asupra evolutiei economice a zonei, a veniturilor bugetare si a balantei comerciale si de plati", a spus Vladescu.