Sloganele Toyota de tipul "singurul nostru scop este satisfacerea clientilor", "nimic nu e atat de bun incat sa nu poata fi perfectionat", "calitatea este principiul nostru director" nu sunt decat vorbe-n vant. Principiul "satisfacerea clientilor" nu trebuie uitat la momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare, ci perpetuat prin service-urile reprezentantei companiei in Romania.Toyota "Land Cruiser" nu este "o legenda indestructibila", asa cum se mentioneaza pe site-ul companiei. Calitatea masinii mai lasa de dorit uneori, fiind inacceptabil ca, dupa parcurgerea a 105.000 kilometri, sa cedeze turbina puternicului diesel de 4,2 litiri. Cauzele pot fi multiple, dar, descoperite la timp, ar fi putut fi evitate urmarile neplacute pentru client. Dar se pare ca cei de la Toyota Romania nu au astfel de preocupari prea des...Mai grav este cand mergi la reprezentanta Toyota spunand ca motorul "suiera" de ceva vreme si ti se spune ca e doar o parere. De ce? Pentru ca "meseriasii" romani ai unui partener oficial al Toyota Romania stiu ca masina este in garantie si nu-ti pot percepe tariful maxim pe care ti l-ar fi luat dupa expirarea valabilitatii garantiei. Povestea Este inadmisibil sa-ti cumperi o astfel de masina, ale carei costuri se apropie de 80.000 de euro, si peste trei ani sa nu ti se spuna ca are probleme la motor pentru ca inca este in garantie, si "specialistii" nu ti-ar fi putut cere cei 5.000 de euro pe care ti i-au cerut ulterior. Este si cazul unui client Toyota care a achizitionat un Land Cruiser in 2003.Clientul mentioneaza ca, desi i-a facut toate reviziile la timp "la reprezentanta Toyota din Focsani", cand inca se afla in garantie, "specialistii nu au constatat ca ar fi avut o defectiune". "Dupa iesirea din garantie a autoturismului, la 105.000 km in drum spre Bucuresti pentru efectuarea unei noi revizii, la Urziceni s-a stricat turbina, autoturismul fiind dus pe platforma pana la reprezentanta Toyota-Service Toyota Motor Center, Bucuresti Sud", ne-a informat posesorul autoturismului inmatriculat sub numarul BC- 64-VLD, precizand ca, la un moment dat, sesizase "meseriasii asupra faptului ca motorul ii fluiera". "Din data de 16.08.2007, de cand am solicitat expertiza tehnica la turbina, nu am mai primit niciun raspuns. Consider faptul ca achizitia pe care am facut-o a fost una costisitoare, motiv pentru care firesc ar fi fost sa primesc un raspuns de la reprezentanta.Consideram firma Toyota ca fiind una serioasa, cu un anumit prestigiu format, si nu o firma din care a ramas doar reclama, fapt de care dau deja dovada. De aici inteleg faptul ca toate reviziile care s-au efectuat au fost facute doar scriptic si ca, de fapt, nimic nu coincidea cu realitatea. O investitie mare reprezinta pentru unii oameni o garantie ca produsul ar fi de calitate, iar in cazul de fata este doar nemultumire. Atunci achizitionam bunuri dupa reclama sau dupa calitate?", noteaza clientul in scrisoarea remisa redactiei. FFW Sa recapitulam. Se dau 80.000 de euro pe o masina de teren. Se trece constiincios pe la service la fiecare 15.000 km, cum scrie in cartea tehnica. Cu putin timp inainte de expirarea garantiei (3 ani sau 100.000 km) se aude un suierat care vine de la motor. Omul se adreseaza service-ului autorizat. Raspunsul: nu este o problema. Meseriasul a dat verdictul "ochiometric", fara sa foloseasca precisul calculator de diagnoza care arata categoric ca sunt probleme cu turbina. Trec cei 100.000 de kilometri. La 105.000 km turbina "crapa" de tot, transformand Land Cruiser-ul intr-o chestie relativ mobila care scoate fum cat un furnal. Se ajunge la service-ul Toyota Romania din Bucuresti, unde se poate afla cu stupoare ca trebuie achitata suma de 5.000 de euro pentru o turbina noua. Cireasa de pe tort vine atunci cand functionarul de la Toyota Romania da urmatoarea replica la chestiunea cu suieratul turbinei: "A fost depusa o sesizare scrisa la reprezentanta respectiva?". Nu comentam, dar incercam o concluzie cu tenta de sfat pentru posesorii de masini Toyota din Romania (banuim ca in Germania nu se intampla asa). Daca aveti o Toyota in garantie si banuiti ca aveti o problema, mergeti la reprezentanta cu sesizare scrisa si cereti numar de inregistrare si raspuns scris! Probleme si afara Desi la aceasta ora pe plan mondial Toyota este producatorul numarul 1, japonezii au inceput sa o dea in bara cand vine vorba de fiabilitate. Toyota, unul dintre constructorii recunoscuti ca foarte fiabili la nivel mondial, va analiza datele provenite de la 30.000 de unitati ale modelului Tundra, recent lansat pe piata de peste Ocean. Problemele par a fi regasite la nivelul blocului motor, 20 de clienti care au achizitionat Tundra semnaland probleme la axa cu came. Dupa analiza in detaliu a problemei, Toyota SUA va demara procesul de recall in service pentru exemplarele susceptibile de defecte.Dupa analizele preliminare, Toyota a anuntat faptul ca vina ii apartine unui producator de subansamble cu care japonezii colaboreaza. P.S. Asteptam cititorii care au probleme similare (indiferent de marca masinii) sa ne sesizeze pe adresa office@curierulnational.ro