Compania americana Ford ofera 57 de milioane de euro pentru pachetul de 72,4% din actiunile Automobile Craiova. Comisia de privatizare a deschis azi oferta imbunatatita depusa de compania americana pentru uzina Auto din Craiova.


"Ford vrea sa preia doar activele care au legatura cu activitatea principala a uzinei din Craiova, cladirile, halele industriale, mijloacele de productie industriale sI terenurile pe care sunt situate acestea sI a decis sa renunte la celelalte bunuri ale Automomobile Craiova", a declarat Sebastian Vladescu, secretar de stat in Ministerul Economiei sI Finantelor sI presedinte al comisiei de privatizare. Celelalte active ale Automobile Craiova SA, Daewoo Auto si activele conxe vor fi reunite intr-o entitate nou creata. In timpul negocierilor, Ford a crescut oferta financiara initiala cu doua milioane de euro.

CONTRACTUL. Vladescu a precizat ca s-au indeplint conditiile pentru ca in urmatoarea sedinta de Guvern sa fie prezentat contractul de privatizare al Automobile Craiova sI proiectul de lege pentru adoptarea acestuia. El nu a exclus ca senmarea contractului de privatizare a societatii craiovene sa aiba loc la salonul auto de la Frankfurt.

Ford va achita banii pentru pachetul de 72,4% din capitalul societatii dupa indeplinirea clauzelor finale, dintre care cele mai importante sunt aprobarea de catre Parlament a legii privind privatizarea companiei si avizul Comisiei Europene privind legalitatea ajutoarelor de stat acordate producatorului de autoturisme din Craiova.

In luna iulie, reprezentantii Ford au prezentat premierului Tariceanu si comisiei de privatizare a Daewoo Craiova oferta tehnica pentru preluarea fabricii, anuntand ca in 2012 cheltuielile anuale ale companiei in Romania se vor ridica la un miliard de euro.

La acea data, premierul Tariceanu afirma ca autoritatile romane nu sunt "focalizate" foarte mult pe pretul de vanzare al pachetului de actiuni, pentru ca o astfel de achizitie presupune un efort investitional extrem de important.


INVESTITII. Producatorul american se angajeaza la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii si la cresterea numarului de angajati de la 3.900 la 7.000 si, posibil, la 9.000 de persoane. Ford va produce la Craiova doua modele de autoturisme, primul urmand sa fie asamblat intr-un timp cat mai scurt de la incheierea contractului de privatizare, iar cel de-al doilea dupa o perioada mai lunga.

Compania americana are in curs de proiectare un nou model de automobil care va fi fabricat exclusiv la uzina din Craiova, urmand ca productia unitatii sa fie destinata in special exportului.

Contractul pentru privatizarea Automobile Craiova va fi semnat miercuri, 12 septembrie, la Salonul International Auto de la Frankfurt, autoritatile romane dorind sa confere astfel tranzactiei un plus de notorietate.

Reprezentantii statului si cei ai Ford s-au intalnit, in aceasta saptamana, pentru a revedea toate clauzele contractului de privatizare, dupa ce au fost clarificate aproape toate aspectele tranzactiei.

Ford a cerut sa beneficieze de ajutoarele pe care statul intentioneaza sa le acorde, in cadrul schemelor care vor fi aprobate de Comisia Europeana. Compania americana ar putea primi ajutor de stat direct de cel mult 175 de milioane de euro. Printre ajutoarele de stat la care Ford s-ar incadra si de care s-a aratat interesat se regasesc investitiile pentru calificarea si pregatirea profesionala a personalului de la Craiova.