Romania are doar 247,7 kilometri de autostrada. Insa, de anul viitor, pentru folosirea celor 96 de kilometri ai Autostrazii Bucuresti-Pitesti (A1) si cei 151,7 de kilometri din A2, Bucuresti-Constanta, vom plati taxa.

"Taxarea ar putea fi facuta din 50 in 50 de kilometri, urmand sa fie instalate aparate de taxat la fiecare nod rutier. In prezent, compania britanica Atkins realizeaza o evaluare a traficului si a resurselor necesare intretinerii autostrazii A2, care va fi gata la sfarsitul anului acesta. In functie de aceasta va fi stabilit cuantumul taxei", a declarat ieri Dorin Debucean, director general adjunct Proiecte din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Ulterior va fi analizata si situatia autostrazii Bucuresti-Pitesti. Cel mai probabil, taxarea autostrazilor va fi concesionata unor firme private.


PROMISIUNI. Pe tronsonul Drajna - Fetesti se vor deschide, in sfarsit, spatiile de servicii - adica vom avea acces in parcari si la toalete. Din pacate, minunea se va intampla la sfarsitul acestui an. "Problema cu aceste spatii este ca ne lipseste alimentarea cu energie electrica. Am semnat contractele cu furnizorul si pana la sfarsitul anului vor fi functionale. Ca si sistemul de monitorizare a traficului", a declarat Cristian Duica, director general adjunct Intretinere si Administrare CNADNR. Iar daca avem noroc, de anul viitor, pe Autostrada Soarelui vor aparea si benzinarile.


NEREALIZARI. In ultimele luni n-am reusit sa mai terminam nici macar un kilometru de autostrada. Pentru tronsonul Cernavoda - Constanta din A2 se reface studiul de fezabilitate, din Autostrada Brasov - Bors sunt vreo doi kilometri care vor "primi" primul strat de asfalt luna aceasta, pe Bucuresti - Brasov se cam sta, ca-s probleme cu exproprierile si obtinerea autorizatiilor de constructie, totusi primii 6-7 kilometri ar putea fi gata, pana la stadiul turnarii asfaltului, pana la sfarsitul lui 2007, a spus Mihai Grecu (foto), directorul general al CNADNR.