Managerii nemti conduc eficient institutiile publice in echipa si cu obiective orientate catre viitor, in timp ce romanii sint individualisti si birocratici.

Mai mult de jumatate dintre managerii din administratie si institutiile publice din Germania, Austria si Elvetia aloca cel putin o zi pe luna pentru sedinte de conducere cu echipele lor, spre deosebire de Romania, unde obiceiul lucrului in echipa la nivel de management al institutiilor publice este inexistent, este concluzia unui studiu intocmit de Horváth&Partners (H&P) Management Consultants.

Dintr-un total de 600 de lideri, o pondere de 26% petrec doua zile pe luna in sedinte, 30% le ofera subordonatilor trei zile pentru discutii si numai 10% dintre managerii organizatiilor luate in considerare in cadrul studiului au mai mult de patru zile pe luna pentru sedintele de conducere cu echipele lor. In schimb, in Romania, activitatile birocratice din institutiile publice romanesti ocupa in jur de 80% din timpul directorilor. O a doua discrepanta scoasa la lumina de concluziile studiului este ca doar 6% dintre managerii germani dedica timp dezbaterii proiectelor strategice si doar 45% conduc strategic. „Aproape toti participantii la studiu au spus ca au obiective strategice, dar mai putin de jumatate dintre manageri confirma ca acestea sint masurabile. La fel de mic - 50% - este si indicele celor care reusesc sa imbine planificarea financiara pe termen mediu cu strategia", a comentat Frank Weise, seful Diviziei de Public Management H&P.

Managerii din Germania, Austria si Elvetia, releva studiul, au acelasi stil de gindire atunci cind e vorba de preocuparea pentru viitor si se orienteaza catre sistemele de obiective strategice, benchmarking (n.r. - procesul imprumutarii unor idei si al adaptarii lor pentru a obtine avantaje mari) si managementul de risc. „Noi, in Romania, ne confruntam cu schimbarea mentalitatii birocratice si implementarea unui stil de conducere democratic, orientat catre echipa, si poate in zece ani ne vom pune problema unui management de obiective si benchmarking in administratia publica. Deocamdata avem scoli nerenovate de zeci de ani si spitale cu medici care pleaca din tara. Ramine dilema cind vor aparea adevaratii manageri in institutiile publice, care sa fie ingrijorati ca-si petrec prea putin timp cu optimizarea operativa, focusul pe obiective si rezultate si cu implementarea unei strategii masurabile", a spus Kurt Weber, director general HP Romania.

Afla ce inseamna benchmarking-ul in detaliu pe www.cotidianul.ro/select