Semnarea contractului dintre stat si compania americana Ford pentru privatizarea Automobile Craiova este prevazuta miercuri, 12 septembrie, la Salonul International Auto de la Frankfurt (Germania), autoritatile romane dorind sa confere astfel tranzactiei un plus de notorietate.

Partile vor parafa miercuri la Frankfurt varianta in limba engleza a contractului, iar vineri, la Craiova, va fi semnat si contractul in limba romana, au declarat surse oficiale citate de Mediafax.

La ceremonia de la Frankfurt pentru semnarea contractului de privatizare a Automobile Craiova va participa si premierul Calin Popescu Tariceanu.
"Semnarea contractului cu Ford este prevazuta pentru miercuri, cand la Salonul International Auto de la Franfurt este organizata a doua si ultima zi de vizita pentru presa. Autoritatile doresc ca parafarea intelegerii sa aiba astfel un plus de notorietate, inclusiv in ceea ce va insemna forta Romaniei in industria auto prin sosirea unui nou investitor puternic", au afirmat sursele citate.

Dupa semnarea contractului, autoritatile si reprezentantii Ford vor organiza vineri o ceremonie si la Automobile Craiova, unde vor semna contractul redactat in limba romana, au mai afirmat sursele citate.

Reprezentantii statului si cei ai companiei Ford s-au intalnit miercuri pentru a revedea toate clauzele contractului de privatizare a Automobile Craiova, dupa ce marti au fost clarificate ultimele aspecte ale tranzactiei, au declarat agentiei MEDIAFAX surse apropiate discutiilor.

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) negociaza cu Ford o formula juridica legata de terenurile uzinei, a caror valoare ar trebui sa majoreze pretul pentru actiunile companiei, aceasta fiind singura problema ramasa de rezolvat inaintea semnarii contractului.  PRETUL. Compania americana Ford ar putea plati pentru pachetul de 72,4% din actiunile Automobile Craiova un pret de zeci de milioane de euro, sau mai mult de 100 de milioane de euro, in functie de terenurile pe care le va prelua, au declarat surse apropiate negocierilor. "In acest moment, negocierile se poarta pe varianta ca terenurile unde nu se va face productie efectiva sa revina AVAS. Daca Ford va decide ca doreste si alte suprafete, atunci pretul ar putea creste substantial, la sute de milioane de euro", au afirmat sursele. Ford va achita banii pentru pachetul de 72,4% din capitalul societatii dupa indeplinirea clauzelor finale, dintre care cele mai importante sunt aprobarea de catre Parlament a legii privind privatizarea companiei si avizul Comisiei Europene privind legalitatea ajutoarelor de stat acordate producatorului de autoturisme din Craiova.     AJUTOARE DE STAT. Pe de alta parte, Ford a cerut sa beneficieze de ajutoarele pe care statul intentioneaza sa le acorde, in cadrul schemelor care vor fi aprobate de Comisia Europeana. Compania americana ar putea primi ajutor de stat direct de cel mult 175 de milioane de euro. Printre ajutoarele de stat la care Ford s-ar incadra si unde si-a aratat dorinta se regasesc investitiile pentru calificarea si pregatirea profesionala a personalului de la Craiova.