Trei spoturi cu numele "Nu lasa copilul educat de televizor!" vor fi difuzate de televiziuni in urmatoarele patru luni, la initiativa Consiliului National al Audiovizualului, in cadrul unei campanii pentru responsabilizarea parintilor cu privire la riscul expunerii copiilor la programe inadecvate.
Rasvan Popescu, presedintele interimar al Consiliului, a declarat ieri ca spoturile vor fi difuzate pe toate canalele importante de televiziune. Primul spot, care a fost lansat ieri, prezinta o scena in care copilul este victima pasiva a efectelor televiziunii, in situatia in care parintii lui dorm. Acest spot va fi difuzat intr-un interval de 4-6 saptamani si se numeste "Somnul parintilor naste monstri". Urmatoarele doua spoturi vor fi lansate pe parcursul lunii septembrie. Potrivit lui Sorin Psatta, consultantul CNA pe programul Phare, aceste spoturi prezinta "situatia in care s-a ajuns din cauza situatiei din primul spot". Campania, care face parte dintr-un program Phare in valoare de 800.000 de euro, se va derula pana in februarie 2008 si vizeaza constientizarea parintilor cu privire la pericolul reprezentat de programele tv nepotrivite asupra dezvoltarii fizice, mentale si morale a copiilor. CNA a luat aceasta masura pentru a raspunde cresterii numarului de programe pentru copii cu continut violent si cu conotatii sexuale transmise la posturile de televiziune din Romania. "Am incercat sa nu mai venim cu chitantierul si sa sanctionam. Nu am urecheat, nu am sanctionat, ci pur si simplu am aratat niste imagini in care parintele nu apare ca fiind responsabil", a spus Sorin Psatta, care a adaugat ca, la finalul campaniei, va fi efectuata si o cercetare cu care se incearca verificarea rezultatelor si impactul acestei campanii. (C.S.)