Sistemele de incalzire care furnizeaza confort termic pe timp de iarna, atat firmelor din Romania, cat si locuintelor autohtone alcatuiesc o piata estimata la 250 de milioane de euro, pentru anul acesta, ne-a declarat Olimpiu Achim, director general
Sistemele de incalzire care furnizeaza confort termic pe timp de iarna, atat firmelor din Romania, cat si locuintelor autohtone alcatuiesc o piata estimata la 250 de milioane de euro, pentru anul acesta, ne-a declarat Olimpiu Achim, director general al Viessmann Romania. "Piata romaneasca se va ridica la finele anului 2007 la o cifra de circa 200.000 unitati vandute (toate categoriile cumulate - cazane pe diversi combustibili, centrale si microcentrale de apartamente etc. - n.red.). Valoric, volumul pietei se va situa in jurul a 250 milioane de euro", a afirmat Achim, pentru Curierul National.Potrivit lui Sever Scarlat, director general al Baxi Romania, in 2006 au fost comercializate in Romania aproximativ 150.000 de centrale termice, in valoare de circa 100 de milioane de euro. "Nu trebuie sa ne asteptam la cresteri spectaculoase. Piata este gatuita de autoritati, dar se si maturizeaza natural. Vor scadea vanzarile de centrale pentru apartamentele din blocurile vechi, dar vor creste cele pentru constructiile noi (cladiri rezidentiale, blocuri in condominiu, birouri, cladiri publice, industriale). Chiar daca in volumul general piata tinde sa se mentina, domeniul va creste in valoare datorita majorarii vanzarilor de centrale cu eficienta crescuta, care sunt mai scumpe. Ar fi o estimare optimista sa spunem ca piata va creste anul acesta cu 10%", ne-a spus Scarlat.Directorul general al Baxi Romania precizeaza ca desi in ultimii doi ani, centralele termice din Romania s-au ieftinit cu 20%, datorita presiunilor concurentiale, anul 2007 a adus preturi cu 5-10% mai mari. "Majorarea s-a operat in piata de catre toti jucatorii inca de la inceputul anului, ca urmare a cresterii valorice a otelului si a cuprului, materii prime esentiale in constructia centralelor. In 2004, pretul mediu al unei centrale termice era de aproximativ 22 milioane de lei. In 2006, costul mediu a scazut la aproximativ 17 milioane de lei. Pretul acestora este acum cu 10% mai mare. Costul se refera la centrale termice murale standard, pe baza de combustibil gazos, cel mai vandut segment in Romania", explica Scarlat. Apartamentele bransate dau pietei un potential de peste un miliard de euro Cu toate ca Sever Scarlat crede ca vanzarile de centrale pentru apartamentele din blocurile vechi vor inregistra un regres in acest an, potentialul termotehnic al locuintelor ceausiste este unul enorm. "Din cifrele oficiale mai sunt aproximativ 1.700.000 de apartamente cuplate la sistemele de termoficare ineficiente si costisitoare, care sunt in atentia importatorilor de centrale termice pentru potentialul de peste un miliard de euro. Din cauza prevederilor legale foarte restrictive si a politicilor protectioniste fata de termoficarea edilitara, acest potential atragator ramane un Eldorado", considera Scarlat. Mentalitatea bate pretul Oficialul Viessmann considera ca in ultima perioada, mentalitatea cumparatorului de centrale termice din Romania a evoluat, pretul fiind lasat in plan secund atunci cand vine vorba de achizitia produsului. "In ultimii 2 -3 ani am constatat o crestere a exigentelor cumparatorilor din tara noastra, criteriul de selectie dupa pretul de achizitie fiind din ce in ce mai des lasat pe plan secundar. Prin continuarea cresterii nivelului de cultura economica, profilul clientului roman va ajunge cu siguranta in urmatorii ani sa se identifice chiar si cu cel al clientului din tarile europene avansate economic, cum ar fi Elvetia, Suedia, Danemarca, Germania sau Marea Britanie", crede Olimpiu Achim. Directorul general al Baxi Romania face o clasificare a cumparatorilor de centrale termice in functie de tipologie fiecarui client. "Cei cu venituri ridicate sunt dispusi sa acorde un buget mai mare echipamentului de incalzire si au asteptari ridicate cu privire la eficienta, confort, design si servicii pre si postvanzare. Pentru acestia confortul, si mai putin pretul, si costurile energetice reprezinta factorii principali in decizia de achizitie. De asemenea, exista in Romania o categorie de consumatori nemultumita de sistemul centralizat, care isi doreste sa dobandeasca independenta in confortul casnic prin achizitionarea unei centrale termice. Iar o ultima categorie distincta o reprezinta cei cu venituri mici, care opteaza pentru un sistem individual de incalzire pentru ca sunt in incapacitatea de mai suporta tarifele termoficarii edilitare", afirma Scarlat. Afacerile companiilor de profil cresc intre 10% si 30% anual Baxi Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 6,1 milioane de euro in 2006, din vanzarea a 13.700 de unitati. Compania a consemnat o triplare a centralor eficiente energetic si de mare putere, comparativ cu 2005. "Pentru 2007, compania si-a propus comercializarea unui numar de aproximativ 17.000 centrale termice si cresterea cifrei de afaceri cu 12%", spune Scarlat.Pentru anul acesta, Viessmann Romania estimeaza o cifra de afaceri de circa 38 de milioane de euro, in crestere cu peste 30% fata de 2006. Printre clientii importanti ai companiei se numara RADET Bucuresti, uzina de autoturisme Dacia-Renault Mioveni si reteaua de magazine Metro si Real.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.