Postul de stiri intimpina toamna cu grafica noua si concepte utilizate de BBC si CNN.

Realitatea TV va miza, incepind cu 17 septembrie, pe „forever news", un concept nou pe piata romaneasca, utilizat de posturile CNN si BBC. „Jurnalele de stiri vor incepe la fiecare ora fixa si se vor «reincarca» la fiecare jumatate de ora. De asemenea, pauzele de publicitate au fost fragmentate in parti mai mici pentru a dinamiza jurnalele", a explicat pentru NewsIn noua strategie Catalin Popa, directorul de programe al postului.

Pentru aceste stiri, Realitatea a investit sase milioane de euro in tehnologii, dintre care si un car de reportaj echipat cu opt camere tv de inalta rezolutie si obiective speciale fiind cea mai importanta achizitie. „Un asemenea car este de fapt o mica televiziune in sine. Putem conecta mai multe zone simultan, putem realiza mai multe transmisii dintr-un singur loc", explica intr-un interviu pentru Cotidianul Peter Barabas, directorul Diviziei tv din cadrul grupului Realitatea-Catavencu. „Emisia va fi automatizata si digitalizata, vom elimina banda magnetica si o vom inlocui cu fisiere video. Am mai achizitionat un car de reportaj echipat cu opt camere tv si obiective speciale, precum si doua echipamente mobile de transmisie pe satelit Digital Satellite News Gathering, folosite pentru transmisiuni internationale. Cele doua sint gindite sa poata transmite in conditii extreme", completeaza Catalin Popa.

Emisia va trece, la rindul sau, in format digital, urmind a se elimina banda magnetica, inlocuita cu sistemul de fisiere video, mult mai usor de accesat. Noile tehnologii vor insemna si o serie de economii pentru Realitatea TV, dezvaluie Peter Barabas: „Costurile de intretinere vor scadea semnificativ, pentru ca nu vom mai lucra pe casete si pe casetoscoape. Totul va fi produs si transmis dintr-un computer. In ce priveste costurile de personal, tehnicienii care au lucrat pe echipamentele de pina acum vor fi reorientati spre alte zone de dezvoltare a televiziunilor".