Industria autohtona de profil ar putea ajunge la o productie de 650.000 de autovehicule in anul 2010, sustine presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania, Constantin Stroe. Pentru acest an, Automobile Dacia estimeaza o productie de 225.000 de masini. Iar capacitatea de productie a Uzinei Daewoo Craiova este in prezent de 150.000 de autovehicule. Piata autohtona acopera in jur de 70.000 de unitati pe an."Romania poate avea 650.000 de autovehicule fabricate in 2010, daca se clarifica situatia de la Automobile Craiova. Uzina poate produce 300.000 de autovehicule pe an, in maximum 18 luni, daca se doreste acest lucru", a declarat ieri Constantin Stroe.El a adaugat ca, in procesul de privatizare, accentul nu trebuie pus pe pretul de vanzare."Acum se procedeaza gresit cand se tot vorbeste ca o vindem prea ieftin. Uzina Daewoo are un potential foarte mare. Cred ca a trecut momentul cand se punea problema cu cat o vindem. Nu cunosc detaliile ofertei, dar, daca as fi in comisia de privatizare, as pune conditii pentru cel putin 10 ani de acum incolo, daca oferta este slaba", a mai spus Stroe. Comisia de privatizare a Automobile Craiova si reprezentantii Ford au continuat ieri negocierile privind contractul de privatizare. Surse guvernamentale au declarat, luni seara, pentru NewsIn, ca negocierile vor fi reluate in fiecare zi pana la definitivarea formei finale a contractului. ナ枴 ca cele doua parti sunt decise sa ajunga la un acord in cursul acestei saptamani. Termenul initial pentru incheierea negocierilor de privatizare, anuntat de premierul Tariceanu, era 1 septembrie. Actionarul majoritar al Automobile Craiova este statul, prin Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), care controleaza un pachet de actiuni de 72,4% din capital. SIF Oltenia detine 22,06% din actiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind in posesia mai multor persoane fizice si juridice. Automobile Craiova controleaza 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de uzina. Pentru Dacia, estimarile sunt de 350.000 de unitati pe an, din 2009 In calitate de vicepresedinte al Automobile Dacia, Stroe a precizat ca, pentru acest an, compania estimeaza o productie de 225.000 de masini, respectiv de 275.000 de unitati in 2008. Capacitatea de productie a fabricii va fi extinsa anul viitor la 350.000 de unitati pe an, productia efectiva urmand sa atinga acest nivel in 2009. Ulterior, in functie de cererea pietei, s-ar putea ajunge la peste 400.000 de unitati.Dacia a consemnat, in primele sase luni ale anului, vanzari totale de 111.834 de vehicule la nivel mondial, in crestere cu 8% fata de volumul aferent primului semestru din 2006, pe fondul avansului semnificativ inregistrat de modelul Logan."Dacia are in prezent o cota de 33% din piata locala si nu a atins inca nivelul minim preconizat de noi. O cota de 30% este un coeficient din piata locala care ne asigura linistea", a mai spus Stroe. Romania este a sasea mare piata pentru Renault, la nivel mondial, grupul inregistrand vanzari de 66.380 de unitati in primul semestru, echivalentul unei cote de piata de 40,24%. Din volumul total comercializat, 51.312 unitati sunt autovehicule marca Dacia, iar restul sunt modele sub brandul Renault. Piata autohtona acopera in jur de 70.000 de unitati pe an. In luna iulie, pe plan intern s-au vandut 11.782 de masini, in scadere cu 20% fata de perioada similara a anului trecut. Comparativ, in iulie 2007 s-au vandut 19.611 autoturisme din import, cu 53,4% mai mult ca in iulie 2006.