Autoritatile si institutiile publice centrale raspund frecvent solicitarilor cetatenilor, fata de cele din restul tarii, dar inca exista situatii in care raspunsurile vin tirziu sau sint incomplete, potrivit unui studiu publicat marti de Pro Democratia si Transparency International Romania. Raportul prezinta rezultatele monitorizarii modului in care este implementata Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatii de interes public la nivelul institutiilor si autoritatilor publice centrale, judetene si locale din cele opt regiuni de dezvoltare, in cadrul proiectului O guvernare transparenta" finantat de UE prin programul PHARE.

Potrivit studiului, la nivel national, rata medie de raspuns la solicitarile formulate in cadrul monitorizarii a fost de 77,3 la suta, ceea ce indica faptul ca au existat situatii in care unele institutii monitorizate nu au furnizat raspuns la cererile de informatii de interes public. Raportul mai indica faptul ca raspunsurile institutiilor la cererile de informatii de interes public sint incomplete, intrucit din 736 de raspunsuri primite din partea institutiilor si autoritatilor publice monitorizate, doar 565 (reprezentind 76,8 la suta) pot fi catalogate ca fiind complete.

O alta problema semnalata, mai ales la nivelul institutiilor mici (de tipul primariilor de comuna), tine de transferul relativ frecvent al responsabilitatilor referitoare la implementarea Legii nr. 544/2001 de la un functionar public la altul, fapt care poate impiedica o profesionalizare reala a serviciilor furnizate de acea institutie in domeniul liberului acces la informatii de interes public.