Desi evenimentul organizat de o mina de pusti a fost privit initial cu neincredere, Delta Music Fest a fost mult peste asteptarile tuturor.

Concertul Unkle a fost cel maispectaculos din festival "Am venit de foarte departe si nu intelegem ce naiba facem noi aici, cintind pentru niste romini in Delata Dunarii, la capatul lumii. Sinteti un public foarte misto" a spus MC Juice Aleem in timpul DJ set-ului Coldcut, care a comunicat cu publicul pe tot parcursul performance-ului, improvizind versuri despre Dealta si festival si oamenii de aici. Si intr-adevar, festivalul de la Sf. Gheorghe a cistigat mult prin izolare si muzica buna. "Tinind cont de faptul ca acesta a fost doar un pilot in care media de virsta a publicului a depasit cu mult virsta organizatorilor, care este undeva pe la 22- 23 de ani, a fost un eveniment mai mult decit reusit. Nu zic ca a fost perfect, dar a fost peste asteptarile tuturor", ne spune Dragos Ioja, un spectator. In cele trei zile de festival, nimeni nu s-a plins de organizare. Si oferta pentru public a fost foarte variata, de la oameni pe care i-a prins furtuna in cort pina la cei care au stat la casute sau la vile de patru stele. La asta a contribuit si numarul relativ mic de participanti, dar mare in comparatie cu asteptarile organizatorilor, mai ales ca pretul biletelor au fost destul de piperate. In total au fost peste 1000 de oameni, dintre care doar aproximativ 800 au fost platitori de bilet, cu o medie de virsta a publicului mult peste media de virsta a organizatorulor. "Pentru prima editie sintem multumiti ca am strins oameni ok care s-au bucurat de izolare si muzica buna. Avem mari surprize in line-up pentru la anul, nu spunem inca nimic, dar sa va asteptati la ce e mai bun. Si probabil ca o sa-l mutam mai in vara, sa nu mai avem surprize cu vremea", a spus directorul festivalului, Vlad Stefan.

Oamenii din public pareau ca se stiu toti intre ei, dar asta de la un punct oricum nu mai conta pentru ca intr-un loc in care politia de frontiera se ofera sa duca turistii cu masina la plaja pentru ca sint balti pe drum, conventiile sociale se modifica. Dupa concertul lor, cei de la Coldcut au stat in public si s-au lasat convinsi sa se intoarca pe scena, unde au improvizat cu cine s-a nimerit sa aiba ceva de cintat la-ndemina. "Pentru un eveniment aflat la prima editie, destul de indrazneata, Delta Music Fest si-a propus multe si a realizat aproape tot. Publicul s-a autoselectat pe sprinceana, scena a fost un model de profesionism, lineup-ul un "must hear", locul paradisiac. Poate la anul organizatorii vorbesc cu cel de sus si pentru vreme, ca noi sigur mai venim", a spus Dana Anghel, redactor sef la Clubbing Mag. Nici macar tintari nu au fost, desi toata lumea a venit incarcata cu spray-uri si pastile, dar vremea a reusit sa strice primele doua seri, cind o parte dintre concerte s-au mutat intro sala cu o capacitate de aproximativ 600 de oameni, o mare parte din public retragindu-se in camere sau terase acoperite.

Delta Music Fest s-a tinut de toate promisiunile inca din editia "alfa" si cele trei zile de sarbatoare continua a remixului au demostrat ca in muzica electronica barierele stilistice nu mai exista de mult si ca doar ce-ti ramine in suflet conteaza. Piese ca "Killing in the name of" (Rage Against The Machine) au fost mixate atit de Marika&Gojira, cit si de Coldcut, in ultima seara. Rock-ul a ajuns in acea perioada istorica in care poate fi integrat in orice tip de mix fara sa-si piarda din putere si facind in permanenta apel la un tip de protest cu care oricine empatizeaza.

Primul show emotionant al festivalului a fost cel al vienezilor de la Sofa Surfers, al caror spectacol a fost impartit in doua: cu lumini si fara, cea de-a doua parte fiind dominata de piese instrumentale si beat-uri abstracte. Melange-ul dintre straturile de jazz, rock progresiv, sample-uri create in studio si vocea puternica dar orientata pe sensibilitate soul au conectat multimea pentru prima oara in Delta. Empatia dintre artisti si public a fost intretinuta de eclectismul specific lui DJ Food, al carui set, desi intrerupt de rafale de ploaie, a vizitat si in a doua locatie, acoperita, toate registrele electro si ale sample-urilor care transforma fiecare performance DJ Food intr-un regal al diversitatii.

Dupa Bumbapa si The Pixels, virful celei de-a doua seri a fost concertul U.N.K.L.E., aflati in formula completa (cu tot cu chitari) si cintind atit piese ca "Burn my Shadow", intr-o varianta extinsa cu solo-uri, sau "Lonely Soul", cit si piese la care nimeni nu s-ar fi asteptat live, cum ar fi "Rabbit in Your Headlights", colaborarea lor cu Thom Yorke. Pentru ca si in muzica electronica se poate vorbi de hit-uri, desi refrenele nu se aud la radio, n-a lipsit nici seminala "In a state", in timpul careia emotia colectiva a atins o culme care ii va face pe toti sa-si aminteasca show-ul U.N.K.L.E. ca fiind unul dintre cele mai vibrante din tot festivalul. Scratch Perverts au continuat party-ul in forta, intr-un set energic in care sample-urile nu erau folosite mai mult de 15-20 de secunde, totul desfasurindu-se cu o verva care nu l-a lasat sa stea jos nici pe Gojira, prezent linga perversii scratch-urilor pina dimineata, cind Pagal a preluat controlul platanelor.

Desi pentru fiecare dintre cei prezenti festivalul a avut cel putin un moment culminant, nimeni nu se astepta ca show-ul Coldcut sa se intipareasca in mintea tuturor ca fiind unul atit de complex. Dupa un concert in care ni s-au amintit multe dintre temele postmoderne care transforma subcultura muzicii electronice intr-una definitorie pentru acest inceput de secol, de la supravegherea video, pe care Coldcut au ironizat-o anuntind pe ecran "CCTV in operation" (CCTV desemnind atit prescurtarea pentru "closed-circuit television" cit si Coldcut TV) in timp ce proiectau imagini cu publicul, filmate live. Partea vizuala face parte din mesajul Coldcut la fel de mult ca structura sonora a pieselor iar atitudinea politica, anti-americana si anti-corporatista a fost excelent subliniata printr-un mix video sugestiv si reprezentativ. Dupa ce si-au incheiat concertul muzicienii Coldcut s-au hotarit sa se intoarca pe scena, unde, spre supriza publicului, au mai mixat citeva zeci de minute, trecind prin sample-uri a caror diversitate varia de la „Sweet Dreams" (din care au pastrat doar partea sintetica, de inceput, MC-ul improvizind pe deasupra) la „Whole Lotta Love" (Led Zeppelin) sau Beastie Boys.