Porsche vrea sa controleze Volkswagen, Fiat ar vrea sa preia Jaguar, Tata este interesata de Land Rover, Renault a intrat pe ultima suta de metri catre Lada, iar Volvo se pregateste sa faca parte din BMW.

Producatorul german de automobile sport Porsche intentioneaza sa isi majoreze de la 31 la 51% participatia la constructorul auto Volkswagen (VW), pina la inceputul anului viitor, relateaza saptaminalul german ĄDer Spiegel", citat de Reuters.

Potrivit ziarului german, care citeaza surse de pe piata de capital, Porsche vrea sa cumpere mai multe optiuni prin exercitarea carora grupul german isi va putea majora participatia la VW.

Un purtator de cuvint al grupului a declarat insa ca Porsche nu a luat inca o decizie in acest sens si ca ar fi doar o simpla speculatie a pietei de capital. Purtatorul de cuvint al Porsche a facut referire la un anunt anterior al directorului financiar al companiei, Holger Haerter, potrivit caruia Porsche a preluat o serie de optiuni pentru a-si putea majora detinerea la VW, in caz de nevoie. Totusi, pretul actiunilor VW a crescut cu peste 14% in ultima luna, comparativ cu indicele european al companiilor din sectorul auto, care a scazut cu aproape 3%.

Piata europeana a automobilelor se mai pregateste de o preluare spectaculoasa. Fiat SpA si Renault au intrat pe lista scurta pentru preluarea companiei rusesti Autovaz, proprietarul marcii Lada, a anuntat duminica presa europeana. Fiat si Renault vor sa sprijine planurile Autovaz de a construi o fabrica de motoare si sa furnizeze sasiuri pentru noile modele de la Autovaz.

Constructorul rus este detinut in prezent de holdingul de stat Rosoboronexport, aflat in plin efort de reforma a actionariatului. Fiat a refuzat sa comenteze aceste informatii aparute mai intii in presa rusa. In alta ordine de idei, analistii de la Mediobanca SpA au mai comunicat presei ruse ca este posibil ca Fiat, in colaborare cu gigantul indian Tata, sa faca o oferta comuna pentru marcile Jaguar si Land Rover, detinute de Ford Motor. Referitor la aceasta tranzactie, reprezentantii Fiat au spus ca firma indiana ar fi cea cu adevarat interesata de cele doua marci si ca, cel mai probabil, partea italiana va lua un pachet minoritar.

Analistii de la Mediobanca spun ca Tata ar vrea mai ales Land Rover, fiind prea putin interesati de Jaguar. Ei considera ca preluarea Jaguar ar fi pozitiva pentru Fiat, care mai detine marci de lux, cum ar fi Ferrari si Maseratti.

O alta tranzactie foarte asteptata este preluarea marcii Volvo de catre BMW. Ford vrea sa vinda producatorul suedez de automobile Volvo, iar gigantul BMW ar putea fi un posibil cumparator. Ce era la inceputul anului "doar o speculatie" a devenit intre timp o certitudine, modelele Volvo anuntate pentru anul viitor imprumutind deja caracteristici ale bolizilor BMW. Volvo a fost cumparata de Ford in 1999 si face acum parte din firma Premier Automotive Group a companiei americane, alaturi de Jaguar si de Land Rover.

Ford nu prezinta informatii financiare defalcate pe marcile detinute, dar pierderile agregate ale diviziei de lux au fost de 327 de milioane de dolari (243 de milioane de euro) in 2006.

Detalii despre schimbarile suferite de modelele Volvo in asteptarea preluarii de catre BMW, pe www.cotidianul.ro/select