Directorul a fost numit la conducerea institutiei constantene de UDMR, gratie simpatiei acestuia pentru nationalitatile conlocuitoare si prieteniei sale cu consulul onorific al Ungariei la Constanta, Palosi Francisc. Secondat de directorul operational Titus Cazacu, Balan a instituit o adevarata dictatura la aeroport. Mai intai si-a inlaturat oponentii, care au avut curajul de a reclama lipsa lui de pregatire profesionala. Astfel, liderul Sindicatului Liber al Aeroportului International Constanta, Petre Gherman, si seful serviciului reglementari, Adrian Gavrila, au fost concediati fara multe comentarii. Gherman a contestat incalcarea flagranta a Codului Muncii de catre micul dictator, iar instantele de judecata i-au dat castig de cauza. Numai ca Balan nu s-a grabit sa-l reangajeze, sub pretextul unui recurs pe care-l tergiverseaza la nesfarsit. Desigur, care recurs va fi sustinut tot din fondurile societatii comerciale pe care directorul o pastoreste, de parca s-ar afla pe propria pasune.
Greu de cap
Ca activitatea sindicala sa nu dispara din aeroport, oamenii si-au ales un nou lider in persoana lui Emanuel Roiu. Acesta a fost prevenit de hainul Balan, inca de la inceput, ca din postura sa de presedinte al CA si director general are apetitul de a "manca sindicate pe paine". Si, ca sa sustina cu fapte aceasta afirmatie, a decis ca nici o cotizatie a membrilor de sindicat sa nu mai fie retinuta pe statele de plata. Timp de sapte luni s-au straduit Federatia Sindicatelor Aeroportuare din Romania, Inspectoratul Teritorial de Munca si chiar Ministerul Transporturilor sa-l aduca pe directoras cu picioarele pe pamant, pana cand acesta s-a convins ca infaptuieste un abuz care, de asta data, nu mai putea fi tolerat. Ceea ce nu inseamna ca Balan a inceput sa respecte legile acestei tari in totalitate.
Masinatiune liberalo-maghiara
In continuare, a tergiversat cat a putut semnarea contractului colectiv de munca, in paralel diminuand ilegal salariile unor angajati. Aceste fapte au determinat amendarea sa de catre Inspectoratul Teritorial de Munca, in nume personal. Asta l-a determinat pe Balan sa le ia sindicalistilor sediul, sa interzica desfasurarea adunarilor generale in incinta aeroportului si sa nu le mai permita liderilor accesul la sedintele consiliului de administratie. In urma unor reclamatii ale salariatilor, Directia Generala Monitorizare si Control din cadrul Ministerului Transporturilor a constatat ca "dl. Corneliu Balan nu indeplineste cerintele minime de ocupare a postului de director general" al aeroportului. De asemenea, ca dictatorul a incalcat cu buna stiinta prevederile art. 30, alin. 1 din Legea sindicatului. Balan este in continuare tolerat in functe, pentru ca ministerul condus de liberali nu vrea sa-i supere pe ungurii care l-au numit. (M. TOADER)