Actionarul operatorului low-cost Blue Air, Nelu Iordache, este dispus sa renunte la aproape jumatate dintre actiunile companiei pentru a finanta extinderea acesteia.

Cedarea unui pachet de actiuni vapermite marirea flotei Blue Air Actionariatul Blue Air intentioneaza sa renunte la cel mult 49% dintre actiunile companiei pentru a-si finanta investitiile necesare extinderii viitoare. Compania are drept principal concurent operatorul ungar cu pretentii regionale Wizz Air, intrat pe piata noastra in primavara acestui an. „In aviatie, daca nu te dezvolti, pierzi trenul. De aceea intentionam ca la cele patru aeronave detinute si alte doua inchiriate sa alaturam in vara anului viitor inca patru aeronave, seriile 737-800 si 737-400", explica Gheorghe Racaru, directorul general al Blue Air. Conducerea companiei a angajat o firma de consultanta care are drept sarcina alegerea celei mai bune solutii de finantare a viitoarelor investitii. Variantele in studiu privesc implicarea unui fond de investitii, listarea la o bursa de valori sau vinderea unui pachet de actiuni. „Daca va fi aleasa varianta vinzarii, pachetul nu va depasi 49%. Insa toate variantele au acum sanse egale", ne-a declarat Nelu Iordache. „O iminenta vinzare a actiunilor catre firma elena Aegean Airlines este putin probabila. Nu este momentul unei vinzari", dezminte acesta informatii aparute ieri, potrivit carora o astfel de tranzactie ar fi foarte probabila.

Atit actionarul Blue Air, cit si directorul general, Gheorghe Racaru, par mai degraba a inclina catre varianta listarii pe o bursa europeana dupa 1 ianuarie 2008. „Pentru ca am obtinut profit cu incepere din 2006, ne vom putea lista la bursa de la 1 ianuarie, deoarece in ultimii doi ani am inregistrat profit, cum cere legea", spune Iordache.

Racaru mentioneaza avantajele prezentei titlurilor pe bursa. „O vinzare de actiuni la bursa ar fi solutia cea mai ieftina de finantare. In plus, ar creste transparenta asupra activitatii companiei", spune directorul general Blue Air. Una dintre variantele mentionate prevede o majorare de capital urmata de listare si apoi vinzarea unui pachet de actiuni. Daca Blue Air si-ar majora capitalul social cu 30% si pe bursa s-ar duce apoi mai putin de 50% dintre actiuni, suma obtinuta in urma listarii ar fi de circa 12-15 milioane de euro. „Depinde de rezultatele pe care le vom avea la sfirsitul anului si depinde la cit va fi evaluata compania. Daca am vinde Blue Air azi, ea ar valora 20-25 de milioane de euro", explica luna trecuta Gheorghe Racaru pentru saptaminalul „MONEY EXPRESS".

Seful companiei se arata sceptic asupra implicarii unui fond de investitii. „Negocierile nu s-au finalizat cu nici un fond deoarece acestea doresc sa cistige in trei ani de 2,5-3 ori suma investita initial. Ceea ce in aviatie nu prea e posibil. Fondurile vor sa investeasca bani si sa-i retraga «ieri» si, daca se poate, sa cistige dublu", spune Racaru, conform „MONEY EXPRESS". Un alt motiv pentru care o tranzactie nu s-a concretizat pina in prezent il reprezinta diferenta dintre valoarea la care actionariatul companiei evalueaza Blue Air, aproximativ 30 de milioane de euro, si suma pe care Aegean si fondurile de investitii contactate s-au aratat dispuse sa o plateasca.

Nelu Iordache are si 75% din firma de constructii Romstrade, care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro. Blue Air detine o cota in piata low-cost de 70% si opereaza 18 destinatii europene, avind plecari din Bucuresti, Arad, Bacau si Cluj.

Detalii despre competitia Blue Air - Wizz Air, pe www.cotidianul.ro/select