Disponibil pentru Logan berlina si MCV, motorul consuma 4,6 litri, respectiv 5,2 litri la 100 de kilometri.

Loganul berlina si Loganul MCV cistiga 2,
respectiv 3,5 secunde de la 0 la 100 km/h Dacia a introdus in gama de motorizari pentru modelele Logan berlina si Logan MCV un propulsor diesel de 1,5 litri in cinci trepte, care dezvolta 85 CP (cai-putere). Consumul de carburant este de 4,6 litri/100 de kilometri pentru berlina si de 5,2 litri/100 de kilometri pentru MCV (ciclu mixt), informeaza constructorul auto, citat de MEDIAFAX.

In Romania, motorul este disponibil pe versiunile Lauréate, Ambition si Prestige, pentru Logan berlina, si pe versiunile Préférence si Lauréate, pentru Logan MCV. O data cu aparitia noii motorizari, numarul propulsoarelor disponibile pe modelele Dacia ajunge la cinci.

Echipat cu acest motor, modelul Logan berlina accelereaza de la 0 la 100 kilometri/ora in 13 secunde, cu doua secunde mai putin fata de versiunea de 70 CP, iar Logan MCV in 14,3 secunde, adica un cistig de aproape 3,5 secunde fata de versiunea de 70 CP.

Grupul auto francez Renault a semnat un memorandum cu autoritatile din Maroc pentru construirea unei noi fabrici auto, cu o capacitate de pina la 400.000 de vehicule pe an, unde urmeaza sa fie produse si modele derivate de pe platforma Logan, se arata intr-un comunicat al aliantei Renault-Nissan.

Capacitatea initiala de productie a unitatii va fi de 200.000 de vehicule, din anul 2010. Investitia totala este estimata la 600 de milioane de euro, suma initiala alocata dezvoltarii proiectului fiind de 350 de milioane de euro. Ulterior, Renault ar putea efectua investitii de 200 si 400 de milioane de euro, in functie de tipul autovehiculului produs.

„Prin intermediul acestui proiect vreau ca Marocul sa devina o baza globala de interes strategic la cel mai inalt nivel concurential din lume in sistemul de productie al aliantei Renault-Nissan", a declarat Carlos Ghosn, director general al ambelor grupuri auto. Renault este deja o prezenta importanta pe piata auto din Maroc, unde produce automobilul low cost Logan.

Proiectul prevede extinderea sistemului de productie de vehicule derivate de pe platforma Logan. De asemenea, unitatea din Maroc va produce vehicule utilitare de mici dimensiuni, sub marca Nissan.

Aproximativ 90% din productie va fi orientata catre export, diferenta de 10% fiind destinata pietei marocane.

Fabrica va fi construita pe un teren cu o suprafata de 300 de hectare intr-o zona cu profil economic din apropierea complexului portuar mediteranean din Tanger.

„Aceasta unitate va reprezenta una dintre cele mai importante realizari in domeniul industrial din Maroc din ultimii ani si va fi unul dintre centrele de productie auto cele mai performante din bazinul mediteranean", a declarat premierul Marocului, Driss Jettou.

Proiectul va conduce la infiintarea a aproape 36.000 de locuri de munca, dintre care 6.000 de locuri de munca in legatura directa cu procesul de productie, devenind astfel unul dintre principalii angajatori din regiunea Tangier, apreciaza investitorul francez.

Cu 27.000 de vehicule vindute in anul 2006, grupul Renault este liderul pietei marocane, cu brandurile Renault si Dacia, care detin prima si a doua pozitie pe piata. Lansat in iulie 2005, Logan a devenit vehiculul cu cele mai mari vinzari in numai sase luni de la lansare in Maroc. In anul 2006, Renault a vindut 12.700 de vehicule Logan in Maroc.

Mai multe despre proiectul Logan in Maroc puteti citi pe www.cotidianul.ro/select