Furtul de cabluri electrice de pe liniile de cale ferata nu poate fi stopat. Sefii de la CFR se dau batuti, declarandu-se, public, impotentia€¦    "Este posibil sa se fure si saptamana viitoare", a declarat, ieri, Constantin Mane
Furtul de cabluri electrice de pe liniile de cale ferata nu poate fi stopat. Sefii de la CFR se dau batuti, declarandu-se, public, impotentia€¦    "Este posibil sa se fure si saptamana viitoare", a declarat, ieri, Constantin Manea, directorul general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, in timpul unei conferinte de presa in care anunta tocmai masurile de prevenire "extraordinare" ­ constand in doua patrule nocturne!!! ­ adoptate de companie si Politia Transporturi Feroviare pentru a stopa actiunile infractionale pe calea ferata Bucuresti ­ Constanta.  CE NU MAI POT. In afara de faptul ca nu pot sa asigure protectie bunurilor companiei, ei nu pot sa faca ordine in orarul de functionare al trenurilor. Nici sa asigure curatenia acestora. Si nici macar sa incalzeasca toate vagoanele iarna si sa le racoreasca vara (dar invers pot!).  CE POT? Sefii de la CFR sunt maestri, insa, la contabilizarea si anuntarea intarzierilor astronomice inregistrate de trenuri din cauza furturilor de cabluri - nu numai de pe Bucuresti ­ Constanta, ci si de pe alte rute. De asemenea, pot sa scada din gestiune materialele furate. Si sa intocmeasca statistici despre vagoanele defecte. Pot sa anunte cu promptitudine trenurile suspendate sau anulate din diverse motive. Si sa dea vina pe caldura si pe frig cand apar probleme. Pot sa anunte amenzi pentru calatorii fraudulosi. Care nu se dau ca, vorba aceea, nasua€™ sa traiasca si sa faca punga cat mai groasa! Si, normal, pot sa scumpeasca biletele. In plus, directorii CFR pot sa anunte programe de modernizare a transportului pe calea ferata si sa creada ca sunt in Uniunea Europeana. Pot sa faca si licitatii in urma carora platesc preturi fabuloase pentru produse ieftine. Si sa calatoreasca in strainatate ca sa se perfectioneze. Dar mai ales pot sa dea vina unii pe altii, sa-si paseze responsabilitatile si sa spuna ca sunt impotenti in conducerea institutiei, cum au facut-o ieri. Asa cum si noi putem propune ca, de acum incolo, CFR sa se "traduca" drept Compania Fara Raspundere.  ACTORI. Aceasta este cronica conferintei de presa de la Ministerul Transporturilor, sustinuta de: Constantin Manea, directorul general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, reprezentanti ai Astaldi ­ compania care reabiliteaza calea ferata in zona Fundulea-Lehliu, unde au aparut furturile, si care, desi trebuie sa raspunda de toate instalatiile din zona pe perioada lucrarilor, nu are nici o vina, dupa parerea lui Manea - si, la insistentele presei, Alexandru Noaptes, directorul general al CFR Calatori si comisarul-sef Constantin Margarit de la Politia Transporturi Feroviare.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.